Kosárfonás, avagy mire használhatjuk a napilapokat a tüzelésen kívül


Tegnap láttam egy videót, olyan könnyűnek, egyszerűnek tűnt ez a kis kamu kosár. 3 újság és egy kis karton, ragasztó...voilá! Nem tudom meddig fogja bírni, de határozottan kosár formája van. Régebben szerettem volna megtanulni, milyen a klasszikus, vesszőből font almás, virágos kosár, de eddig még nem volt rá lehetőségem.40 perc volt a felsodrás, 15 pedig a kosárfonás visszavágással, csodálással együtt.  
Mintha érzésnek, kezdő darabnak megteszi. Még festés előtt áll, még egy képpel adós vagyok. 
  
 A Hajdú-Bihari Napló értelmes felhasználása, talán a legjobb reklám neki. A/3-as lepedő egy lapja, hosszában kell megfelezni.

 Csavarjuk fel minél szorosabbra egy hurkapálcára, úgy, hogy a kimaradó háromszöget a végén beragasztózzuk - Technokol, mert a régi iskola gyermeke vagyok. 

 Csak, sodord, sodord, ragasztózz. Nagyjából negyven ilyen hengered lesz. Kivágtam 2 nagyjából azonos kört kartonból.
 Kiválasztasz páratlan számú hurkát, beragasztózod az egyik kört, lehetőleg szabályos sugarakban próbáld rakni, mert így lesz egyforma a kosarad.
 

 Ragasztó a másik körre, összenyomod mint egy szendvicset és ráteszel egy cserép virágot, rányomsz hogy biztosan tartson.
 Az első szálat visszahajtjuk, összeragasztjuk és egyet előre, egyet hátrahajtva átdugdossuk. A következő szál végére egy csepp ragasztót rakjunk, húzzuk a végeket egymásba és folytassuk. 



 Ez volt az utolsó szál, egy kis hurokkal vissza kell hajtani.
 Visszavágjuk, megragasztózzuk és alávezetünk néhány szálat.
Megcsináltam! 


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája