Te mit néztél gyerekként elalvás előtt?

Én semmit, már csak azért sem mert tesómmal állandóan szívtuk egymás vérét, hogy felhúzva vagy leeresztve legyen a redőny. Ő volt a kompromisszum kész, nem tehetett szerencsétlen mást, mert amint elaludt idegtépő lassúsággal elkezdtem felhúzni az egyik felét.
olyan szertelen, olyan gyagyás, hogy imádni kell: egy buborékokat fújó láma.
Lemondóan és egy 10 évestől meglepő megvetéssel törte meg a szerencsétlenkedésem:
- Húzzad! De csak annyira ami egy kis macska fejének elég, hogy benézzen!!

Olyan gyakran bámulnak be macskák egy sötét szobába, hogy őket kell mértéknek használni.  
Most már tudom, hogy egy melatonin nevű hormon csak akkor tud termelődni, ha töksötétet kap, még a csukott szemhéjon keresztül is érzékeljük a világosságot. Tesómnak volt igaza, de én még mai napig szeretek nézelődni elalvás előtt.  Besüt a hold, más hangulata van egy nyugalmas térnek, amit a lakók lassú lélegzete tölt meg.
Gyerekként nagyon szerettem az olyan vendégségeket, amikor legeltethettem a szemem egy gyerekes, kiskocsit húzó, mosolygós állatos tapétán, vagy éjszaka egy tyrannosaurus rex nézett le a poszterről.

A vizuális ingerek egy saját térben fokozzák a "hazajöttem" komfort érzését és nem utolsó sorban formálják az ízlését annak aki benne lakik. Szeretnék mindkettőnk unokaöccsének csinálni valami kis fali díszt a szobájába, amihez szétnéztem a bedrótozott akashában, az interneten.

Nagyon sok bájos, kedves dolgot találtam ellenben annyi sok divat majom hülyeséget, aminek annyi értelmét láttam elhelyezni egy kisgyerek szobájában, amíg anyu villoghat vele a "kreativ" blogjában vagy a facsén.
Alapvetően néhány dolgot szeretnék kerülni:
- Nem kell egy 3 évest bibliai idézettel, életbölcsességgel traktálni, amit még el sem tud olvasni.
- Mi köze van egy ovis gyereknek a  szarvasagancshoz? Miért teszel ki ilyesmit a szobájába, egyáltalán hogy tud ez divatos lenni? Nézzetek szét akármelyik külföldi blogon, mindenre ráteszik. Tetoválás, gyertyatartó, lámpa, pöttyözve, arannyal fújva stb. Annyira avitt és ízléstelen, valahogy nekem jobban elviselhető ha tartozik hozzá egy gyönyörű, élő állat.
ui: Már Ace Ventura is rohamot kapott tőle 96'-ban!
- Érdeklődésének, életkorának, színvilágának megfelelő formák. Csak azért, mert a lakásodat egy lakberendező összehangolta, miért kell annak a szerencsétlen gyermeknek minden képi élményét mondjuk bézs-mohazöld-re festeni?

Gép mániás gyermek esetében, mint most például, ennek megfelelően válogattam, persze be be csúszott néhány cukiság, amit én is áhítattal szemlélnék minden alkalommal a lakásban.

képek forrása: https://www.pinterest.com/vankosalom/art-for-the-little/

 




Annyira jó ötlet, mágneses festék, vagy lap indulhat a játék. Azért nem árt olyan magasra tenni, hogy elérje.





 Nagy klasszikus Beatrix Potter munkássága, nekem személy szerint az egyik példaképem, mint erős, független és jó szándékú erő.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája