Olajbogyóval töltött lapocka

Hétvégén történt, hogy kijutottam a konyhába olyan célzattal, hogy főzzek egy igazi hedonista vacsorát. Szeretem a ráérős recepteket, főleg az olyanokat, amelyeknél ráérsz arra, hogy most vagy fél óra múlva lesd meg, hogy jól sül e.
Egy időben volt ez azzal, amikor kifogyott az zöld olajbogyó otthon, vagyis az aljához már túl lusták voltunk, de megmaradt a leve és kb 10 szem. Első és tudatlan mozdulatommal mindet ráöntöttem az egész sertés lapockára és egy kanál mézzel pácoltam néhány órára.
A végeredmény egy olyan étel lett, ami megosztja az embereket. Ha rákérdeztem, vagy néztem az arcokat milyen, a két véglet volt megfigyelhető. Vagy belefeledkezik az ízébe, vagy kirázza a hideg tőle.
Vívódtam azzal, hogy ha nem arat osztatlan sikert kellene e közzé tennem? Arra jutottam miért ne...
Mindenki döntse el, hogy rázza e a hideg a savanyó és édestől. Szereti e annyira a zöld olajbogyó ízét, hogy egy húsételt csak ennek szentel? Ha igen, akkor uccu neki.


Hozzávalók:
1 kg lapocka
2 dl zöld olajbogyó leve
2 evk méz
1 evk zsiradék
Töltelék:
10-15 db zöld olajbogyó darabolva
80 g krémsajt
fél citrom leve
kevés tört bors
Elkészítés:
A húst vágjuk fel középen, terítsük ki. Ha ügyesebbek vagyunk, csigavonalban is felvághatjuk, akár kiklopfolhatjuk. Az olajbogyó levét keverjük össze a mézzel és fektessük bele a húst 2-3 órára.
Az olajbogyókat nagyobb darabokra vágjuk fel, keverjük bele a krémsajtot és csavarjuk bele a citrom levét, borsozzuk meg.  
Amennyibe bőrös sertésből készítjük: A bőrt sértsük fel, képezzünk barázdákat, hogy a zsír sülhessen ki.
Terítsük ki a húst és a belsejét kenjük meg a sajtos keverékkel. Amilyen szorosan tudjuk, tekerjük fel. Vegyünk elő egy vastagabb cérnát és kötözzük össze.
1 evk kacsa/liba zsírral dörzsöljük be a húst, kenjük ki  a sütőedényt is vékonyan. A pácléből 1 dl-t is öntsünk alá és tegyük a sütőbe lefedve.  
Ez ráérős étel, 2,5- 3 órát takaréklángon elrotyog a sütőben. Néha nézzünk rá, forgassuk meg, hogy nehogy kiszáradjon. Az utolsó egy órába hagyjuk kitakarva, hogy pirulhasson a teteje.

Köretnek krumpli pürét csináltam, belekarikáztam egy újhagymát és a belsejébe csavart citrom sárga héját felaprítottam, beledobtam. 
  

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája