Quiche á la Menzás uzsonna

Tegnap nem akartam húst csinálni, ezért azt mondtam mint a Bazi nagy görög lagzi című filmben: "- Mmmm vegetáriánus a fiú?? Akkor cinálok bájányt!"
A bárány ebben az esetben egy kis házi májgombóc próbálkozásból megmaradt csirkemáj és a karácsonyi egész kacsában talált zacskó, ami tartalmazott májat, zúzát és egy gyönyörű sötétvörös szívet. A kis nyakából készülni fog egy adag kacsanyakleves egyszer, így az visszakerült a hűtő aljába. 
A menzás uzsonna elnevezés onnan származik, hogy a napköziben, a májkrémes kenyérhez általában járt egy alma is, és finom volt. Konkluzió: belerakjuk a kajába. Hámozzunk és magozzunk ki egy almát, majd vágjuk a negyedeket vékony szeletekre.

Sütő előtt

Hozzávalók:
-15 dkg belsőség
-egy alma és egy vöröshagyma
-3 db krumpli
-1 tk só
-bors, szerecsendió
-fél csomag fagyasztott leveles tészta
-10 dkg füstölt sajt
-2 tojás
- 1 dl főzőtejszín
- 1 kis doboz tejföl



 A quiche visszatapsolt vendég nálunk, hol halból, hol zöldségből készül, de minden alkalommal nagyon finom.
A falatnyi darabokra szeletelt máj lett az egész alapja. Felaprítottam egy hagymát és kevés kacsazsíron fonnyasztottam, majd a májat is beleraktam, löttyintettem rá egy feles pohárnyi brandy-t. Fűszereztem őrölt borssal és szerecsendióval. A tűz elzárása után egy teáskanál sóval hintettem meg.
Közben néhány krumplit héjában, sós vízben főztem és addig hagytam benne, amíg félig megpuhultak, majd kivettem és meghámoztam, majd szeletekre vágtam. Pipa, félretesszük. 
Egy előre fagyasztott leveles tészta felét olvasztottam fel és nyújtottam kis olyan vékonyra, hogy kibélelhettem vele a sütőformát, nem szükséges zsiradékkal kenni, mert a tésztában eleve van. Ez esetben ovális tálat választottam, ami nem ad olyan szép "torta szeleteket", viszont praktikus.
A következő lépés, a fedőréteg összeállítása: Egy kis dobozos tejföl, 2 tojás, 1 dl főzőtejszín, kevés reszelt sajt (5 dkg), kevés bors és só.
Állítsuk össze:
Adott a sütőformánk kibélelve egy fél adag leveles tésztával, alulra rakjuk a hagymás májat, felé az almaszeleteket, majd a krumpliszeleteket. Öntsük rá a tojásos keveréket, majd reszeljünk rá 5 dkg füstölt sajtot, esetleg feta darabokat.
30 percig süssük 160 fokos sütőben, tálalásig tartsuk melegen. 

Sütő után
 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája