Virágom... ez a virágom?!

Álljon itt ez a gondolatsor mementóként, amikor rátok is olyan dolgot akarnak tukmálni, ami illik és amit még akkor tanítottak az embereknek, mikor Nicolae Ceaușescu az aranypalotájába lakott Bukarestben.
Olyan aranyosak! Ipari bajusz, gerbera csokor, piros Lada: öröm bódogtág! Forrás: fortepan.hu

Meggyűlt a bajom a szolgáltató piaccal, (megint) találtam egy piaci rést az esküvői üzleti gépezetben. Pedig azzal az ártatlan gondolattal indultam neki, hogy biza találok olyan szakembert akinek hasonlíthat az ízlése az "Egyszerűség, csendes nagyság" Winkelmanni gondolathoz.
Nem házat akartam építtetni, hanem csak arra kértem árajánlatot, hogy mennyiért csinálnak meg egy szolid csokrot Debrecen városában. Nem értem, a város népessége 200 ezer fő körül van, miért van az, hogy mindenhol ugyanazt látom? Nincs egyéniség, nincs más, csak begyakorolt sémák.

Ha lenne még valamilyen közöm a vizuális neveléshez, az lenne rá a válaszom, hogy azért mert az emberek ilyen silány látványvilágot szívnak fel az agyukba kisgyerekkoruk óta, mert mindenhonnan ez a trágyalé folyik. Ez nem szomorítana el annyira, ha a korombelieknél nem ezt látnám, de észre sem veszik hogy lehet másként is.

Ha kimondom, hogy esküvői csokor kell, megugrik az ár a duplájára, 2. mindenkiből előbújik a giccselésre való hajlama, vagy olyan ortodox módon védi a nyolcvanas éveket, hogy már arra az ötletre nem kap levegőt, hogy nem fehér rózsából akarom elkészíteni a csokrom.  
Durvább jelzőket is kapott volna ez a kedves megrendelő, ha egy vén mama a védelmébe nem vesz, jelezve a szolgáltatónak, hogy ízlések és pofonok, főleg ne szóljon bele, ha nekem készíti és én fizetek érte.  
Nem akarok kék rózsát, csillámos fixáló sprayt, sem behajtogatott pálmalevelet, sem ki#@đzott műanyag gyöngyöt vagy csillogó követ a virágaimra.
Miután kaptam néhány árajánlatot, ami az alapárat 12-15 ezer forint között állapította meg, mert azt gondolta, ha elhangzik a "fagylaltszínű" vagy "vintázs","pásztell" szó kerek mondatban, nyúlok a pénzem után. 

E csokorral kalickába teszlek kedves rózsa, hogy szebben mutass, ráhúzok néhány műanyag gyöngyöt erre a műremekre.

Mintha egy bakelit lemez hajlítottak volna be
Indokolatlan gyöngyhasználat. Forrás mindhárom képnél: alompar.hu
Annyira felment a pumpa, hogy elgondolkodtam egy virágkötő tanfolyamon. Beírtam a megsemmisítő szóösszetételt a keresőbe: wedding bouqet DIY .
Több ezer találat, szebbnél szebb megoldások. Frissek, egyszerűek épp annyira veszi komolyan ezt a felhajtást, amennyit megérdemel.    
Lezsibbadtam, hogy a családom azt tartja természetesnek, hogy egyből 2 csokrot kell csináltatnom, mert milyen gyönyörűséges és romantikus egy kiszáradt virágköltemény felett sóhajtozni: "Emlékszel Papa?" 
A feng shui szerint sem jó a kiszáradt virág, nem sok értelmét látom én sem, allergén porfogónak jól funkcionál.

A dobásra szánt másik csokrot a fáma szerint úgy kell megcsináltatni, hogy 3 kötőjel 5 darabra essen szét a dobás pillanatában, hogy minden hajadonnak jusson egy kicsi. Én nem értettem a logikáját ennek a dolognak, főleg mert azt csúfolja meg, ami miatt eldobják. Ha mindenkinek jut, mi benne jelzésértékű?
Ne mereszd a szemed, én is csak a múlt héten hallottam róla. Hasonló arcberendezéssel bámulsz mint Chloe (a kislyány jobbra), úgy érzed: "Én vagyok a hülye, vagy a tükör görbe?"

Forrás: https://www.pinterest.com/vankosalom/wedding/
Nyugodjatok bele, akinek tetszenek az alább lévő megoldások, vagy ő maga fog neki, vagy csak álmodozik róla. 





Ez az első dolog ami miatt sajnálom a nyári időpontot: csoda csokor télre.





Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája