Pipa helyett szív: vágj és ragassz, írj magadnak új évet

Ilyen témában még nem született bejegyzés, viszont annyira feltöltődtem azzal a ténnyel, hogy kitűztem a céljaimat erre az évre, hogy muszáj beszélnem róla.
Évek óta írom ezeket a listákat, hol a füzet hátuljába, hol a konyhai "üzenőfalamra", arra a parafa lapra, amire minden olyan képet felteszek, amik erőt adnak, visszamosolygom rájuk és a legfontosabb minden nap végigfutok rajtuk a szememmel. Nem kell nagy dolgokat elképzelni, nem toszkán villa (bár miért is ne?), jacht az öböl vizén, nem is egy Hugo Boss modell.
A leltáram a családom képéből áll, ahogy a karácsonyi vásárban fújják a forró kakaót, kiegészült egy év múlva a MI első közös képünkkel, ami aznap készült, amikor először szabadultunk ki a tavaszba a hosszú tél után. Minden nap melenget.
Ja és persze az év céljai listám. 2 éve végszónak felírtam, hogy megtalálom az emberem, egy éve munkahelyet akartam találni, az volt a kezdés. Átnéztem, számba vettem, 2013-at és utána rituálisan széttéptem, mert az a villamos már megy még egy kört.
Volt ami túlteljesült (munka), volt olyan, amiről nem is gondoltam volna, hogy akármikor megérem (tevegelés a sivatagban), volt olyan ami új erőre kapott Csipkerózsika álma után (festés), persze volt olyan is ami vágy maradt (francia nyelvvizsga).
Az utóbbival kapcsolatban megjegyezném, hogy kb. tizenöt éve visszatérő sötét lova a listámnak...mégis be kellett látnom, attól, hogy régóta ki akarom pipálni, attól, nem biztos, hogy a lelkemnek is szüksége van rá, hogy megtegyem.
Nem került fel a listára, pipa helyett a szívemből enyhítettem a nyomás küszöbölése érdekében: elég lesz az bőven, arra a kevés időre amit ott töltök egyszer, hogy megértetem magam.     
Nem pipálgatok, csak görcsölés nélkül meghatározom, hogy merre szeretném terelni a kis életünket innentől kezdve a következő 364 napban. Többet nem érdemes sem elvárni, sem akarni.    
Úgyhogy ollóra fel, díszítsd ki madárkával, cirádás betűkkel, mert minél nagyobb szeretettel csinálod, annál jobb lesz olvasgatni, mert az csak a tied.Minél többször futod át, annál kevésbé fogsz letérni. Jómagam NAGYON hajlamos vagyok csapongani, ez nálam a lista nem udvariassági kérdés, formalitás, hanem preventív védekezés a spontán ötlet rohamok ellen.
pl: lehet, hogy egy hónap múlva gyöngyhalászatot akarok tanulni, vagy aranyat akarok mosni, vagy meg akarom mászni a Mount Blanc-t. 
Melyik mérnökember bírná ezt épp ésszel?

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája