Jó ebédhez szól a nóta: Káposztával töltve, baconba csavarva

 Egész életemben hadi lábon álltam a savanyú káposztával. Akárhányszor bementünk egy vásárcsarnokba, mindig megcsapott az az átható szag, ami nélkül nincs piac: a savanyú káposzta.
Maga az erjedés szaga, egy gyermek még édeskés tejbegríz, palacsinta ízvilágának nincs förtelmesebb ezen a teremtett világon.
Teltek múltak az évek, a tinédzserkorban minden fogyni akaró (lefedtem a teljes létszámot) nőkezdemény hall a nagyon hatásos egyszersmind derékvonaltól délre szeles időt előidéző káposztaleves diétáról, illetve a savanyú káposzta áldásos méregtelenítő funkciójáról az emberi szervezetben, ami ennek köszönhetően fogyaszt is.
Eredmény: csipesszel az orromon, de megeszem és konstatálom, hogy ízre nem rossz.
Megint eltelt 10 év és eljutottam odáig, hogy elkezdtem gondolkodni azon, hogy mivel lehet finom, túl a székely és toroskáposztán. A káposztában lévő savak, istenien megpuhítják a húsokat.
Anyukámtól tanultam ezt a receptet, további eredete ismeretlen. Nem is nagyon nevezném receptnek, csak 3 dolog kell hozzá, a fűszerezést azok végzik el. Köretnek főzött, majd vajon, tepsiben megsütött sózott és szerecsendióval szórt burgonya volt hozzá, ami a vékonyabb szeleteken ropog, mint a chips.
Szeretjük, szép étel, nem csak finom.
A karácsonyra kapott pot-pouri dekorációs kis akármi igazán méltó feladatot kapott, egy ilyen ételt keretezni...több lét értelme is van ilyen funkcióban. Bocsi Anya.
Vasárnap este láttam egy dokumentumfilmet a hajdúhadházi káposzta termelő és savanyító családokról és hogy milyen sokan feladták a küzdelmet a multikkal szemben, pedig x.-ik generációs termelő. Tudtátok, hogy ezt is lábbal kell taposni, mint a szőlőt? Azt gondoltam, hogy csak lesúlyozzák. Azt sem tudtam, hogy nem mindegy mennyi só kell bele.
A sok gumicsizmás lábtól megkívántam ezt a fogást, másnap az első zöldségesnél ha nem is hadházi, létavértesi káposztát vehettem, hogy támogassam Őket. Onnan tudod, hogy kistermelő csinálta, hogy hatványokkal büdösebb mint a zacskós és a szaga nem akar kiszellőzni a hűtődből, hiába egy napja nincs ott. A gyáriban nincs ennyi kurázsi.  

Hozzávalók:
1 kg csirke felsőcomb
20-30 dkg savanyú káposzta
10 szelet vékony bacon

Köret:
1 kg burgonya
5 dkg vaj
1 tk só
reszelt szerecsendió ízlés szerint

Elkészítés: A csirkecombokat mossuk meg és minden darab bőre alá tömjünk egy fél maroknyi káposztát. Ezután csavarjuk körbe egy baconnel, hogy érje a tetejét és az alját. Ez óvja a kiszáradástól és meg is sózza a húst. Ezt ismételjük meg minden hússal és rakjuk őket egy hőálló edénybe. Fedjük le és kezdjük el sütni közepes lángon, 45 percig. Majd takarjuk ki és pirítsuk még fél órát.
A krumplikat hámozzuk meg, szeleteljük fel és sós vízben főzzük meg félig. Tepsit vegyünk elő. Egy sütőpapírt kenjünk ki vajjal, szórjunk sóval, szerecsendióval. A főtt burgonyát halmozzuk rá forgassuk meg a vajban, oszlassuk el és tegyük be sülni a csirke alá. 15 perc múlva forgassuk át, hogy a pirult oldalak kerüljenek felülre. Mire a csirke megpirul, az is átsül.
      

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája