Ovális Briós? Lapos muffin? Délice.

Tegnap úgy éreztem magam, mint Justin Timberlake a Just in time-ban: mindenhova futva mentem, mert ha letelik az idő, akkor égszakadás, földindulás lesz. Minden feladatnak a végére értem, nem törtem ki a cipőm sarkát, nem csapott le egy busz sem és mindenki elégedett.
Este olyan szívvel mentem haza, hogy márpedig ma este sütök valami olyat, aminek illata betölti a lakást, amit másnap vihetünk reggelinek. Sok idő óta először, most kitúrtam a szilikon muffin formákat a konyhaszekrény aljából. Ez a része az életterünknek, olyan meglepetéssel tud eltölteni, mintha az Indiana Jones féle frigyládát bontogatnám.
Ez esetben is találtam egy bontatlan csomag sütiformát, délice felirattal. Jó fogyasztóhoz illően, a kulináris kiokosításom után akartam sütni benne, mindkettő elmaradt mostanáig. Utánanéztem, nincs ilyen alakú formára recept, de még kép sem. Kicsi, sekély, ovális, hullámos szélű.
Még a Cora végnapjaiban vettem, sok haszontalan, de tagadhatatlanul bájos konyhai "valamivel" egyetemben. Ilyen pl a karácsonyi asztalterítőnk vastag vászonból, profi kötényke, amit sohasem kötök fel, mert elfelejtem. A kedvenc az egy személyes tortacsipke, gondolom mignone alá. Nálam szaténszalaggal átkötve kerül a befőttek tetejére, ha ajándékba viszünk lekvárt, mogyorókrémet stb.   

A sütikére visszatérve, a feléből lett muffin, a másik feléből pedig ilyen vajas kis akármi. P-nek a muffin a szívdobogtatója, de nekem ez sokkal jobban ízlett.
Ebből az adagból lenne kb 30 db ilyen kis aranyos.

 Hozzávalók:
30 dkg liszt
100 g vaj
csapott evk kakaópor
1 tasak sütőpor
1 evk mogyorókrém
3 tojás
1 tk vaníliakivonat vagy aroma
100g cukor
2 dl tejföl
tetejére díszítésképp apróra vágott étcsokoládé

Elkészítés: Előtte a vajat olvaszd fel. A sütőport keverd össze a liszttel és a kakaóporral. A cukorral keverjük ki az olvasztott vajat a tojásokat és a tejfölt, a mogyorókrémet, a vaníliát. A szárazanyagot fokozatosan adagoljuk bele. ééééés Kavarints és porciózz!  A formákat kend ki egy másik olvasztott vajjal, legjobb kenő eszköz egy ecset. Nagyjából egy evk massza megy egy adagba, annyi, hogy 3/4-ig töltse meg. Szórd meg kevés aprított, de azért még darabos csokoládéval a tetejét.
Közepes lángra előmelegített sütőben 12-15- perc alatt készre sül.


     

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája