Indiai padlizsános rizs


Ez az étel egy mérföldkő volt a közös életünkben. Örültem, hogy hamarabb hazamehettem és mire a magas Ő hazaér, kész is volt a vacsora. Lelki szemeim előtt már láttam elbizakodottan azt, hogy finomat vacsorázunk, koccintunk egy pohár borral és...kotkodács, kotkodács!

Kitérő: A How I met your mother-ben nagyon jól megfogták ezt a dolgot, amikor a gyengébb nem képviselői és Ted romantikus dolgokról beszéltek, a pasik agyában csak kotkodácsolást lehetett hallani. Ők így védekeznek a plusz információk ellen.   
Ez volt az első olyan étel, amikor az ember protestált, hiába volt éhes, hiába kifázott az esőben. Ő egy nyers répával a szájában kinyitotta a hűtőt és tüntetőleg elővett egy zsömlét és inkább főzött magának néhány virslit. Mármint addig kereste a frankfurtert, hogy sóhajtottam egyet és a kezébe adtam, nagyon szomorú voltam, szívem szerint azt mondtam volna, hogy keresse meg magának.
Azzal vigasztaltam magam, hogy minden párkapcsolatban előfordul és hogy a családom már reagált sokkal rosszabbul is a kreációmra.
Tanultam belőle, miután kisértődtem: a húsnak LÁTSZÓDNIA kell az ételben, mert különben a férfi elkezdi gyanítani, hogy tudtán kívül zöldséggel és egészséges szénhidráttal is meg akarjuk tömni.

Az elkészült ételem nagy részét én ettem meg és nem bánom! Ugyanis nagyon jó kis étel és büszkeséggel tölt el mennyiféle jó alapanyag belekerül és finomra összesült.
Az indiai fűszerek adnak neki egy különleges zamatot, mégis érezhető a zöldségek karakteres íze és állaga. A fűszerkeverékről: Nem kell problémázni, hogy elérhetetlen hozzávalóból főzök, direkt beírtam a keresőbe és lehet kapni. Csak arra figyeljünk hogy csakis fűszerek legyenek benne, majd te megsózod és nátrium-glutamátozod magadnak ízlés szerint.
Máskor is meg fogom csinálni, mert új kedvencem született, nem baj, hogy ha néhány csirkecombot és hasábkrumplit is be kell tennem a sütő másik polcára... legalább több marad nekem.

Hozzávalók:
1 padlizsán
2 fej vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
500 ml paradicsomszósz
3 tk só
10 dkg barnarizs
25 dkg darált hús
1 evk indiai fűszerkeverék
zsiradék
30 dkg krumpli (nyersen vagy főzve mindegy)
egy egész mozzarella a tetejére
Elkészítés:
A padlizsánt vágjuk nagyobb kockákra és citromos vízben áztassuk felhasználásig. Egy fej hagymát kevés olajon fonnyasztunk. Hozzátesszük a darát húst átpirítjuk. 1 tk só és most megy bele a fűszerkeverék. Meghámozzuk és 2-3 cmes kockákra vágjuk a krumplit. Mellétesszük, pirítjuk. Pörkölődik, a krumpli felveszi az ízeket és a keverék színét. Hozzátesszük a mosott rizst és átkavargatjuk. Mikor mindenen látszik hogy átpirult, öntsük le egy dl vízzel vagy húsleves alaplével és hirtelen fedjük le, tegyük félre.
Csöpögtessük le a padlizsánt. Aprítsunk egy hagymát és kevés olajon dinszteljük. Adjuk hozzá az aprított fokhagyma gerezdeket és a padlizsánt nagy lángon kavargassuk. Ha kicsit megbarnult sózzuk meg és öntsük le a paradicsommal. Csak annyit főzzünk, hogy épp felrottyanjon a paradicsom.
Egy tűzálló tálba először a rizs felét terítsük szét. Utána jöhet a padlizsán és a másik fél rizs a tetejére. Szeleteljünk rá a mozzarellából és mehet 45 percre a sütőbe, közepes lángon.
kb. 6 felnőtt adag készül belőle, kiadós ebéd, estig kitart.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája