Fütyülő fasirt

Az elmúlt hetekben megszegtem a magamnak tett fogadalmam, a hét 5 munkanapjából kevesebbszer álltam neki főzőcskézni este, mint az emlitett szám fele. Több okkal takarózhatok e témában, például a hétvégi nagy tankolásokkal a szülői portákon, ugyebár, nem lehet az "adnak fogadd el, ütnek szaladj el" elvet és a energia takarékos konyha elvárását kijátszani.
Persze az is fontos tényező, hogy az Ember nagyon meggyőzően tud érveli a Mérges pizza rendelése mellett, amire a családi béke és a lusta fenekem érdekében nem mondhatok nemet.
A héten előkerült egy nagy agglegény kori kedvence, a Kentucky csirke, ami csak bizonyos márkájú piros és fölöttébb egészséges porral leöntve készülhet. Nem vagyok hive, de ahogy ő sem húzza a száját az én vinegrette öntetes addikciómra (olivaolaj, citrom leve, balzsamecet, fokhagyma zúzva, tengeri só -mmmmhhh), én is megcsinálom neki havonta (bár ő vallja, hogy ritkábban) azt az ételt amiből egyedül evett egy kilót, Family Guy-on nevetve.
VISZONT tegnap olyan jót ettünk egy olyan ételből, amiről még én sem tudtam, hogy milyen lesz..pedig csak klasszikus fasirtot akartam főzelékkel.
Mártogatóst csináltam hozzá, nem akármilyet, sajtosat a szülői pakkból kapott kockasajtból. Remekül illett egymáshoz a ropogós gőzölgő fasirt és a savanykás, citromos. Retket vágtam keskeny hasábokra, piritóssal nagyon jó kis vacsora volt. El is égettem kicsit az első fordulót, pedig most nem is vártunk vendégeket.
Hozzávalók:
20 dkg sertéshús darálva
1 kk só
1 száraz kifli
1 dl tej
1 fej hagyma
10 dkg sárgarépa reszelve
kevés bors
1 tk paprika
2 evk zsemlemorzsa
Sütéshez: olaj
Mártogatós:
3 db kockasajt
2 dl tejföl
1/2 citrom leve
kevés só
őrölt bors, szerecsendió izlés szerint

Elkészités:  A kiflit tépjük darabokra, áztassuk a tejbe. Addig készitsük elő a hozzávalókat. Kockázzuk fel a hagymát, a répát apróra reszeljük le. Sózzunk, paprikázzunk, adjuk hozzá a húst és a zsemlemorzsát, gyúrjuk jól meg, amig egynemű massza nem lesz.
Formáljunk dió nagyságú golyókat belőle, forgassuk zsemlemorzsába, nyomjuk kicsit össze, majd a forró olajban süssük barnára. Ez nagyjából 2-2 perc oldalanként.
Nedvszivó papiron hagyjuk kicsit hűlni, majd halmozzuk tálra és tálalható.
A mártogatósnál a kockasajtot törjük fel villával és fokozatosan adjuk hozzá a tejfölt, mert kell neki idő és munka, hogy belekeveredjen. Facsarjuk bele a citromot (rakjuk félre a magját ültetéshez). Sózzuk és borsozzuk. Tálalásig tegyük hűtőbe.
Tálalásnál tegyük egy tál közepébe a mártogatóst és zöldségekkel, piritóssal együtt rakjuk oda a fasirtokat is.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája