Polpetta alla sugo bolognese

A gyerek kaják kedvencét csinálom ma, bolognai spaghettit, ahogy a Susie és Tekergőben láttam. Már gyerekkoromban is irritált ez a naív nebáncsvirág és a hajléktalan kinézetű kutya románca, de az a rész, amikor paradicsomos húsgombócot esznek..a cselekmény nem, de a grissini (a rágcsálnivaló elöl) a chiantis üvegbe állított gyertya, és az étel megmaradt.
Ma én is megcsinálom, bár nem lesz olyan szépen megrajzolva. Apró gombócokká gyúrva, egy sűrű élénkpiros mártásban, ahogy Nigella Lawson csinálta tegnap este a karácsonyi különkiadásában. Mondjuk húsvét környékén inkább újhagymával kellene kibéleli magunkat, az lenne aktuális. De úgy próbálom felfogni, hogy az időjárás tesz arról, hogy a téli receptekből még stílszerű egy-egy adagot megcsinálni.
Ezt a receptet követem, remélem beválik. Ha kész leszek, majd rakok fel képeket és leírom hogy készült.
 
Paradicsomszósz:
2 doboz aprított paradicsom
2 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 dl tej
1 tk só
őrölt bors, őrölt kömény
1 tk szárított kakukkfű (pontosan fiúk, az íze miatt fontos)
kevés olaj
1 kk őrölt chilli


Gombócok:
250 g darált hús
3 evk reszelt parmezán (vagy más)
3 evk zsemlemorzsa
aprított fokhagyma
1 tojás
só, bors, kakukkfű

Annyira finom lett, annak ellenére is, hogy néhány dolgot kihagytam az eredeti receptből. A fent látható lista szerint csináltam.

Elkészítés:
Nagyon apróra vágtam 2 fej hagymát. Az egy harmadát  a gombócokba, a többit a mártásba fogom tenni. De most a gombóckákról. Keverjük össze a hozzávalóit és tegyük félre hogy összeálljon.
A mártást hagymával kezdjük, amelyet kevés zsiradékon dinsztelünk. Hozzákeverjük a 2 doboz hámozott aprított paradicsomot lassú tűzön forraljuk fel. Sózzuk borsozzuk. Fokozatosan adjuk hozzá mindent.
A húsból gyúrjunk diónál kisebb gombócokat és tegyük bele a paradicsomszószba. Az első 10 percben ne keverjük még meg, csak rázzuk át, hogy nehogy összeragadjanak.
Összesen 25 percig rotyogtassuk, hogy megfőjenek a gombócok, főzzünk hozzá makarónit és kész.
Tálaláskor bazsalikomlevelet illene hozzá adni, de nekem csak rozmaring volt, sajt helyett pirított magokat szórtam rá. 


 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája