Csak egy kis Julia

Az Örök hedonistával, egyik nagy kedvencemmel, Julia Child-dal először az életéről szóló filmben találkoztam. Tudom, fontos momentum az amerikai kultúrtörténet ezen fejezetében, de hát ha ide hozzánk csak most jutott el?
Julie és Julia néven futott és Meryl Streep játszotta, aki a "Nőstényördög" cafkájának szerepe óta szintén a szívem csücske. 
A blogger lány, Julie élete és hisztijei nem nagyon hatottak meg, erőltetettnek éreztem, őszintén szólva, idegesítettek, akkor mentem ki kávézni, porszívóztam, beágyaztam..ilyesmi. 
De a Julia Child életének mozzanatait, semmi pénzért nem hagytam volna ki, az ötvenes évekbeli Párizs olyan varázslatos, baguettől illatos és ételközpontú volt, ahogy az agyamban él. 
Mondtam magamban, miközben néztem: én is ilyen egyenes derékkal járó, boldog kapcsolatban élő nő akarok lenni, mint ő. A nehézségek ellenére, csak azért is azt mondta, hogy csak azért is úgy fog főzni és ismerni a francia konyhát, ahogy csak ők tudják.
Ez a nő a maga tudatos, felvállalt és önmagán derülő hibáival olyan példát mutat nekünk, amit nem lehet csak kikapcsolni a vége felirat után.
Ez az idézet is azon felfogás hírnöke, hogy az amit főzünk, alkotunk, csak akkor van értelme megcsinálni, ha élvezettel, jó szívvel, valakivel együtt tudjuk elfogyasztani. 
Durva fordításban: Öröm együtt lenni és valami jót enni, legalább naponta egyszer. Ez az amiről az emberi lét szól: élvezni dolgokat.       

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája