Cowboy keksz- egy olyan reggeli, ami délig kitart


Ez a kedvenc fura bögrém, ami teheneket ábrázol Kandinsky és Picasso elméleti szerelemgyerekének stílusában.

Hét elején volt egy olyan napom, amikor lesétáltam 12 km-ert, felét a kutyával. Olyan fáradtak voltunk nap végére, hogy az ágyig is csak vánszorogni tudtunk. Egy ropogós, frissen sült kekszet akartam, elkezdtem a neten keresgélni.
Közben próbáltam visszafojtani a kuncogást, amikor hallottam Emőke  párnája felől azt az öreges, mély horkolást, amit hallatni szokott esténként, miközben meg-meg remegnek a lábacskái.
Ilyenkor csillogó szemmel mindketten fölé hajolunk, mintha egy pici baba lenne és mosolyogva nézünk egymásra, hogy : awwwwwww de édes, megzabálom!
Na kérem Emőke sztrájkolt, hogy nem jön ki velem kekszet csinálni, pedig mindig a sarkamban jár, főleg, hogy ha étel is van a dologban.
A süti nagyon egyszerű, a mérés a legtöbb idő. Nem volt semmi idő összekevergetni, 3 részletben sütöttem, elég sok tészta lett, nem is kell olyan sok egyszerre belőle, mert elég laktató.
Az utolsó részlet lett a legfinomabb, mert azt a biztonság kedvéért lefagyasztottam egy napra, előző este pedig a pultra tettem, hogy olvadjon ki reggelre. Az eredeti receptben is írta a fagyaszást, de akkor nem volt idő ilyen nyugis dolgokra, azonnal kellett valami édesség.
Reggel kicsivel hamarabb keltem, hogy P. tudja vinni a munkahelyére. 10-15 perc alatt megsül amíg beágyazol és felöltözöl. Jóféle reggeli egy pohár tejjel, vagy tejes kávéval.
Annyit változtattam rajta, hogy a sok hozzáadott cukrot kihagytam belőle és a csokoládé helyett mazsola került bele és magok és natur reggelizőpehely. Tartalmasabb, egészségesebb így.

Hozzávalók: 1 bögre-2,5 dl űrtartalmú bögre a mérce

1 bögre natur zabpehely
1 bögre akármilyen reggeliző pehely
1 bögre liszt
1 tk szódabikarbóna
1 csomag vaniliás cukor
1 tk sütőpor
csipet só
2 tojás
1/2 bögre zsiradék (vaj, margarin, olaj ecetera)
10 dkg durvára tört dió
4 evk kókuszreszelék
1 evk lenmag
1 dl tej vagy 2 evk tejföl

A hozzávalókat egy nagy keverőtálban összeállítom. A vajat olvasszuk fel és úgy adjuk hozzá. Keverjük kavarjuk, üssük bele a 2 tojást. Ekkor éreztem száraznak a masszát és tettem bele azt a kis tejfölt. Úgy már szépen összeállt. Egyből porciózhatjuk is a sütőpapíros tepsire, de ha türelmesek vagyunk, akkor lefedve tegyük néhány órára a hűtőbe, hogy elegyedjen. Vagy celofánba burkolva gombócoljuk össze és fagyasszuk le, amíg szükségünk lesz rá. Akkor szebben formázható, mert homogén a tészta.
Ebből az adagból kb. 30 db 5-8 cm átmérőjű keksz kijön. 
Süssük a fent leírt 10-15 percig, közepes lángon. Kivétel után néhány percig pihentessük, hogy szépen tálra tehessük. 


  
 



Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája