Krémes fahéjas mennyország

Ez a desszert is egy végletekig egyszerű recept. Valahogy olyan megkapóak ezek az ízek, az jut róla eszembe, hogy ehettem életem során sok nagyszerű palacsintát, díszeset, nagyot, de a mai napig az agyamban van a jelenet, hogy öt évesen, a szomszéd Annuska néni nyári konyhájában a sparhelt mellett eszem a ropogós cukorral hintett változatot. Mai napig az a kedvencem. Nem vicces?
Szerintem mindenkinek van ilyen, pl. zsíros kenyér almával, tejbegríz... de találd ki a sajátod.
Egy biztos kapocs van ezekben az ételekben: az a nehány dolog, piszok jól illik a másikhoz.

A most bemutatandó recept nem is igazán recept, csak ötlet, hogy ezeket érdemes egy tepsibe dobálni és összesütni.
Fahéjas cukor, leveles tészta, tejföl vagy krémsajt. Slussz passz!
Ettünk egy egy szeletet mikor még meleg volt, de sokkal jobb élmény, hogyha nem égeti össze a szád. Egy habos kávéval igazi hedonista kezdete a napnak.

Hozzávalók:
1 adag leveles tészta 500g
3 +2 evk cukor
Vaniliás cukor amennyit akarsz
1 tk őrölt fahéj
500 ml krémsajt vagy tejföl vagy görög joghurt
1 evk liszt
1 kk fújtató (Mama szleng) sütőpor
3 dkg vaj olvasztva

Elkészítés:
A leveles tésztát vágjuk ketté. Itt válik ketté a tevékenység, ha kerek formába teszed akkor gombócold, ha szögletesbe akkor hagyd úgy. Nyújtsd ki a tepsi méretére hogy kicsit kilógjon a széle. Előzőleg sütőpapír vagy vajacska lisztecske került e bele?  villával néhány helyen szurkáljuk meg.
A tejfölt elkevertem a liszttel, sütőporral és a 3 evk cukorral, vaniliás cukorral: ráöntöttem a tésztára .
A másik tésztát szintén kinyújtom és ráügyeskedem a tejfölre. Ahol tudom a két rész végeit összecsippentem, hogy ne folyhasson ki sülésnél.
Szintén megszurkálom, különben akkora lesz mint egy pöffeteg kivételkor.
Vajat melegítek, és ráöntöm a tésztára, elkenegetem es rászórom a cukrot és fahéjat.
Fél óra, 40 perc alatt készre sütöm.

Tátátátáá! Próbáljátok ki egyszer, megéri!



Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája