Jövő nyári addikcióm: paprikába töltött feta sajt olajban eltéve

Tanulom még az évkör rendjét, peróbálok olyan zöldségeket, gyümölcsöket venni, amelyekről
tudom, hogy akár az én kertemben is megteremhetett volna az év azon időszakában. De, mint ahogy sohasem voltam merev izlésben, sem földrajzi határokban, néha elcsábulok. Egy kis iráni gránátalma, egy kis avokado, egy kis grapefruit és a legutolsó kulinális fogás: espanyol paprika.
Picik és édesek, több szinben teremnek, hogy a szemem is belekönnyezzen a szépbe. Otthonról kaptunk először fetasajttal töltött paprikát és benne volt a top öt emlékezetes étkezésbe: Olajával meglocsolt friss rukkola saláta, rászeletelve néhány ilyen csipős paprika, azon egy buggyantott tojás és krémsajttal megkent házi kenyér.
Nem vagyok a szokások rabja és egyedi módon értelmezem a vallást is, de ilyenkor, mindig megköszönöm a gondviselésnek és a Jóistennek, hogy ilyet tett elém.
Visszatérve, új irányt adott a heti bevásárlásnak, hogy a metro rövid szavatosságú részlegén megláttam ezeket a gyönyörű paprikákat. Nem készülhet más belőle, igy egyenként élvezhetjük.
A magjait elraktam, hogy jövőre próbálkozzak egy magyar szaporulattal.
Hozzávalók:
9 db kisebb paprika
10 dkg fetasajt
1 evk tejföl
kb. 2 dl olaj

Elkészités:
A paprikákat egy kanál olajon pár percig puhitom, épp csak annyira, hogy elveszitse a frissességét. Betakava hagyom kihűlni. A fetasajtot szétmorzsolom és a tejföllel átkeverem, hogy nem maradjanak benne darabok.
Kihülés után a paprikák fejét levágom és kiszedem a belső hártyákat és a magokat kirázom belőle. A csuma melletti paprika hús részét levágom és apróra szeletelem. A csúcsokat megtöltöm a sajtos töltelékkel. Ne legyenek illuzióink mindenhez ragadni fog, kiváltképp a kanálhoz. Kézzel célszerűbb belesimitani.
A munkasor leghosszabb része, hogy szépen belepakoljuk a kész darabokat egy befőttesüvegbe. A töltelék tulajdonságai itt is élnek, belülről maszatolja össze az üveget és félsz, hogy ki fog folyni belőle. Én kb negyedjére lettem elégedett az eredménnyel, addig kiboritás visszapakolás. Üres részek maradtak benne, azokat sajt darabokkal töltöttem fel és a kis paprika tetőket is beledobtam.
Lassan felengedtem olajjal, jó volt nézni, ahogy elmerült az egész benne. A befőzéskor is mindig ezt szerettem a legjobban.
Az első héten hűtőben érlelem, hogy az izek összeérjenek. Egy hónapig nem lenne illdomos kibontani, tervben van, hogy betartjuk.




Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája