Diós fehércsokis rudak

Annyira jó hétvégénk volt, olyan hálás vagyok érte. Tegnap sok idő után elmentünk a piacra és nem kellett sietni, nem kellett időre menni. Nem kellett az órát nézni, mikor a nyugdíjasokkal álltunk sorba a húsos pultnál, vagy a péknél.
De annál is jobb, hogy találtam ma délelőtt egy receptet, amit meg is csinálhattam. Elvileg a klasszikus vaniliás félhold lett volna a választás, de valami nem stimmelt vagy a recepttel, vagy a kókuszzsírt nem ilyen sütibe szánták, mikor azt írták rá, hogy sütésre alkalmas.
Finom lett, bár nem mertem úgy megsütni, hogy nem rakok bele tojást, sokalltam bele 22 dkg zsiradékot. Nem szeretem a porcukorba forgatott sütiket, szóródnak és mindig a ruhámon, a szemöldökömön, az orromon ér véget a kaland.
Az volt a problémám vele, hogy szétesik a tésztája, még a tojással is. Nem tudom, hogy milyen szuper asszonynak kell lenni, hogy a még be is hajlítsam, hold formájúra. Óvatosságra int ez a süti, de kihűlt, összeállt, azóta nem tudom az embert levakarni, mert mindig a következőért kuncsárog.
Lecsurgattam fehér csokival, némelyik kapott egy kis fahéjat, máskor is megsütöm.

Hozzávalók:
30 dkg liszt
15 dkg dió
2 evk cukor (kb. 7 dkg)
15 dkg vaj (felesben használtam kókuszzsírral)
2 csomag vaniliás cukor
1 tojás
1 kk szódabikarbóna

Tetejére:
8 dkg fehércsokoládé
2 cl tej
fahéj

Elkészítés:
Daráljuk meg a diót a cukorral és a vaniliás cukorral. Öntsük fel az olvasztott zsiradékkal. Keverjük össze a szódabikarbónát a liszttel és fokozatosan adagoljuk a diós keverékhez. Száraznak fog tűnni, üssünk bele egy tojást. Gyúrjuk át az ötágú villával, vagyis a kis kezünkkel.
Mint gyurmázásnál, a kezünkkel tapasszuk össze hasábokká, nagyjából azonos vastagságra és hosszúságra. Sütőpapírral bélelt tepsire tegyük és előmelegített sütőben 20-25 percig süssük. Elég centinyi távot hagyni közöttük, nem fognak nagyon megnőni.
Hűtsük le a kis "macska kakákat" (arra emlékeztetett) és közben állítsuk össze a csurgató csokit. Majdnem egy tábla fehér tortabevonót olvasszunk gőzfürdő felett, egy kis löttyintés tejjel, hogy kellően folyékony legyen. Most jutott eszembe, hogy kókuszlikőrrel vagy fehér rummal milyen finom lehet, mert nem forralom, benne marad az ereje!!
Egy kevés fahéjjal leszórtam, utána csurgattam le csokoládéval.




Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája