Rest kekszes almás

A szüleim, szeptember 7.-én ünnepelték a 29. Házassági évfordulójukat. Az esemény előtt gondolkodtunk, mit adjunk ajándékba, de mikor kistestvérem elkotyogta, hogy milyen ajándékokat vettek egymásnak, lemondtam minden tervemről.
Utolsó lehetőségként fél órával az érkezésük előtt elkezdtem sütit csinálni. A süti kinézete ellent mond az alkalomnak, mert olyan bagatell és kis csúnyácska is a a szentem. De akinek nincs ideje elmenni vásárolni, abból főz, amit otthon talál.
De az én legnagyobb megdöbbenésemre, mindenki emlegeti milyen finom volt és hogy csinálhattam volna többet.
???? Összeférhetetlen. Családom másik 2 nőtagja profi cukrásznak elmehetne.


Rest kekszes, almás szelet


Hozzávalók:
200 g háztartási keksz darabokra törve
50 g vaj
4 kisebb alma
1 tk őrölt fahéj
2 tojás
2 evk mazsola (átmosva)
2+1 evk cukor
1 dl tej

Elkészítés: a kekszet nagyjából törjük szét, csak annyira, hogy ne maradjon épp darab. Adjuk hozzá a mazsolát.
Öntsük fel a tejjel, törjük bele a tojást, hogy elkezdjen puhulni.
Az almák magházát emeljük ki és héjastól reszeljük bele a kekszbe. Cukrozzuk és fahéjjal ízesítsük, óvatosan keverjük össze.
A vajat olvasszuk meg, keverjük bele.
Egy gyümölcstorta formát, vagy kis tepsit kenjünk ki kevés vajjal és keksz porral. Öntsük bele a masszát, egyengessük el. A tetejére szórjunk egy kanál cukrot, hogy ropogjon mikor esszük.
Durván 45 percet sütöttem.






Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája