Karibi álom sütemény

Tegnap délután egy kis kókuszra és csokira vágytam egy járkálós, elintézős nap végén. Találtam egy alapreceptet a kavarós sütik ősanyját. Kézenfekvő, mert imádom, hogy csak egy edényt és egy kavarókanalat kell elmosogatni.
Sokalltam bele 250 g porcukrot...nem vagyunk mi ehhez hozzászokva, a lisztmennyiségbe kiváltottam mással, hogy szaftosabb, tartalmasabb legyen...szó mi szó, mindent megváltoztattam rajta és ez lett a végeredmény.  
Jó kis tömör jószág, elég belőle egy szelet, hogy fedezzük vele a csoki pusztító hajlamot.

Hozzávalók:

5 dkg margarin felolvasztva
2 tojás
180 g liszt
50 g búzadara
75 g kókuszreszelék
1 kk só
5 dl tej
5 dkg étcsokoládé feldarabolva
0,5 dl rum
100 g cukor
2,5 evk kakaó
1 csomag sütőpor

Elkészítés:
Mindent öntsünk össze. Na jó, nem csak ennyi, a sorrend is fontos. Olvasszuk fel a margarint, öntsük a keverőtálba, üssük bele a tojásokat, a rumot. Keverjük bele fokozatosan a cukrot, majd a darát, a kókuszt. Öntsük fel a fele adag tejjel és keverjük bele a kakaóval, liszttel elkevert sütőport (érdemes átszitálni előtte a lisztet), másik fél adag tej. A végén tegyük bele a csokoládédarabokat.
Kivajazott, lisztezett tepsibe öntsük a masszát. Hullámos gyümölcstorta formába, nagyobb, kerek tortaformába jó sütni.
Nagyjából 45 percig süssük előmelegített, 160 fokos sütőben. Tűpróbával ellenőrizzük.

Tálaláskor összekevertem 100g krémsajtot kevés cukorral és kókuszreszelékkel, azzal pöttyintettem a tetejére. 


  

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája