Egy éve mondtam búcsút a dove-nak

Pedig imádtam az illatát, nem tudtam betelni azzal a komfort érzettel, amit ez a púderszerű, régies illat adott. Amikor először hallottam a dezodorok nyirokrendszert és melleket megbetegítő, végső esetben rákkeltő hatásáról 20 éves voltam. Az izzadsággátlók amiket magatokra fújtok az alapvető igényesség zászlója alatt nem engedik működni a test legjobb tisztító rendszerét. Az itt felhalmozódott anyagoknak valahol távozniuk kell. Ha nem megy izzadás által, akkor a test összegyűjti és egyben fogja átadni a kis gazdájának nagy nagy szeretettel egy daganat, ciszta vagy hasonló képében. Én amondó vagyok, ne kísértsük magunknak a bajt, ha ilyen könnyű orvosolni.

Nem tudtam semmit a gyógynövényekről, vagy alternatív, zöld megoldásokról, csak azt éreztem, hogy rossz a közérzetem és nem tudtam annyit magamra fújni, hogy egész nap frissnek érezzem magam. Tudtam arról, hogy alumíniummal tudják elérni az izzadság gátló hatást, így nem szívesen használtam.

Tavaly augusztusban, amikor a kedvenc pólómat leselejteztem az el nem távolítható izzadság foltok miatt azt mondtam elég volt és azt a módszert kezdtem el használni amit régen hallottam: a szódabikarbónát.
Az első napokban tudtam, hogy soha nem fogok visszamenni az eddigi termékekhez.
Leizzadok ugyan, de mikor megszárad, nincs illata. Ha nem használok semmit akkor sem vagyok büdös, mert aminek kellett ürülnie, az már kiment.
Már rég meg akartam írni ezt a posztot, de a végső próbát az jelentette számomra a használatában, hogy egy meleg nyarat, kánikulát hogyan bír.
Jelentem jól vizsgázott.
A gyógyszertári szódabikarbónát használom mert kisebb kristályokból áll nem dörzsöli a bőrt felkenéskor, keveset a tenyerembe szórok, vízzel átnedvesítem és "felkenem".   
Kerestem a sima használatú bikarbóna felszórásán kívül egy pár spéci házi készítésű dezodort, ami már kinézetre is boltinak tűnik.
Az alaprecept ugyan az, szilárdításnak használnak hozzá kukorica keményítőt, illatosításhoz pedig illóolajakat, a lényeg változatlan. 

Forrás, illusztráció: http://doterrablog.com/diy-deodorant-stick/ 
A töredékes mennyiségek azért vannak, mert nem akartam kiszúrni a szemed azzal, hogy bögrével számolok, ahogy az eredeti recept. Nem fogsz mérgezést kapni ha elvéted az arányokat és nem fél grammra pontosan adagolsz. Ha kicsit túlozni akarok, azt is mondhatnám, ha beleharapsz, akkor sem lesz semmi bajod, legfeljebb nem ízlik és mondjuk levendula szagúra "dezodorálod" a végterméked. 

Hozzávalók:
35 gramm szódabikarbóna
27,5 gramm kukorica keményítő
3-5 evk kókuszolaj
15 csepp a kedvenc illóolajodból
+egy üres kenős dezodor flakonja
Elkészítés: keverd egynemű masszává és még kenhető állapotban ügyeskedd bele egy kanállal a csavarós piklidbe és kész. 
Hűtőben érdemes tartani, mert akkor tudja szépen tartani az alakját. Felkenés után érdemes egy-két percet várni az öltözködéssel. Ez mondjuk a sima bolti esetében is így van. 



U.i.: az egészségügyi hatásokon kívül számold ki, hogy mennyibe kerül egy évre levetítve a dezodorhasználat. Egy adag elkészítése legbőkezűbben számolva sem kerül 100 forintba. Jobb mint akármelyik akció.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája