Zöldséges, pikáns fasírt tojás nélkül

Nem éreztem magam tegnap mintaháziasszonynak, amikor elvileg egy jóllakott, megvacsorázott család már csak egy almáért nyúl, hogy nassolási vágyát így elégítse ki.
Nos, én tegnap este kilenckor egy fagyott hústömb szélét véstem, hogy legalább egy adagot kisüthessek belőle. Nyúzott voltam, de még így is éreztem a helyzet iróniáját annyira hogy mosolyogjak rajta: hétvégén bekészítettem az ízesítését ennek a fasírtnak, hogy "időt spóroljak". Tudom anya, már mondtad, előre tervezés...látod a jó szándék bennem volt.

Előtte egy órával értünk haza, egymás agyára másztunk a nap végére.
Ahogy P. jellemezte tegnap kistestvéremnek, mikor csilingelő, naiv hangon megkérdezte, hogy "mi újsi":
-Marika, elcseszett napunk volt, elégedj meg ennyivel.
Az este ettől a keresetlen és objektív mondattól kezdve vidámabb lett.  A mérnökember nem sokat beszél de ha igen, akkor az mindent visz.

Ez a recept egy változat, ha mérsékelni akarod a lisztfogyasztást és ha már unod (pl. én) a só bors fokhagyma ízhatást a klasszikus fasírtnál. 
 
Hozzávalók:
35 dkg darált sertéshús
70 g-os sűrített paradicsom
1 sárgarépa
1 fej hagyma apróra vágva
1,5 tk só
Kevés bors
2+1 púpos evk zabpehely.
Olaj a sütéshez

Elkészítés:
A húst keverjük össze a zabpehellyel és fokozatosan keverjünk bele mindent. Hoppá...nem túl szövevényes, kezdő szakácsok is legalább olyan jól boldogulnak vele mint egy szokványos fasírttal. Nekem is csak az újdonság járt az eszemben.
Érdemes egy estét pihentetni, hogy érjenek az ízek. Sütés előtt sodorjunk kis rudakat és hengergessük tört zabpehelybe vagy kukoricadarába.
Finom lett másnap zabpehely forgatás nélkül is sütöttem ki, ki fogom próbálni milyen grillezve, hamburger húsként.  


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája