Vasárnapi kedvtelés: friss szilvás müzli


A hétvégénk hosszú idő óta először pihenéssel telt. Olyannyira,hogy a múltkor szedett mirabella szilvát is feldolgozhattam. Egy lusta dög voltam, egyik este meló után nekiállhattam volna. De 2 hétnek kellett eltelnie a hűtőben várakozva ezeknek a kis igénytelen gyümölcsöknek, hogy felhasználásra kerüljenek.
Nem volt túl sok elvárásom, de meglepően jól bírták, 90%-ának semmi baja nem volt, csak tökéletesen megértek.
Konkluzió: használjátok minél többször!
Egy kisebb adagot feláldoztam, hogy készül belőle szilvás müzli. Próbáltam rákeresni, hogy mi történik akkor, ha friss gyümölcsöt használok, de nem próbálkozott eddig vele senki, vagyis nincs nyoma, csak az aszalványosnak. Azt a gondolatot követtem, hogy ha összekeverem, a zab felszívja a gyümölcs levét, így a szárazanyag is ízesedik, utána megsütöm.

Most már zörgősre száradt, légmentesen lezártam és viszem az irodába. Gyümölcs, rost, magok. Csak egy doboz kefir kell hozzá és megvan az egészséges reggelim, ha nincs idő többre.
Sőt, olyan soknak éreztem, hogy még egy torta is kerekedett az egyik sarkából. Finom lett, ma azt reggeliztem/tük egy fürt szőlővel. Olyasmi íze lett, mint a krémtúrónak, csak tömörebb matéria, 0 db E betűvel.

Hozzávalók a müzlihez:
250 g zabpehely
250 g mirabella
3 evk szezámmag
3 evk kókuszreszelék
4 evk lenmag
1 tk őrölt fahéj

Elkészítés, ha merhetek ilyet írni ilyen egyszerű cselekvés elé: A szárazanyagot összekeverem és belerakom a gyümölcsöt felezve, kimagozva. Közben átkeverem, hogy masszává álljon össze, a keményítőt kioldja a szilva leve. Utána tegyük egy széles tálba és süssük alacsony lángon, nagyjából 2 órát. Érdemes akkorra időzíteni, amikor valami más dolgot is sütsz, húst mondjuk. Elvan ott az egyik felső rácson. Néha ki kell venni, hogy átforgasd, érdemes egy fa lapáttal kezelgetni.  


Ha kedved lenne megcsinálni a tortát, itt a recept, legalább olyan nehéz, mint az alap:
Alap:
80 g zabpehely, 100 g szilva, kevés fahéj, szezám, lenmag és kókusz 1-1-1 csapott evk, 1 evk cukor.

Krém: 2 evk zabkeverék, 3 dl tejföl, 1 doboz (200 g) ún. Cottage cheese, szemcsés sajt, 2 evk cukor, 1 tk sütőpor, 2 tojás.

Elkészítés: keverjük össze az alap hozzávalóit. Tegyünk félre 2 evk keveréket. Egy csatos tortaformát béleljünk ki sütőpapírral és a többit egyengessük el rajta.
A krém hozzávalóit dolgozzuk össze és öntsük rá a zabos tésztalapra. Süssük addig, amíg úgy nem látjuk, hogy elkezd szilárdulni a teteje. Hagyjuk bent a sütőben lekapcsolás után, várunk a szeleteléssel addig míg langyosra nem hűlt.




Ma délután, vagy inkább este a maradék szilvából pite tölteléket akarok készíteni, sok fahéjjal, szegfűszeggel, gyömbérrel. Igazi szívmelengetőt.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája