Töltött paprika, az örök kedvenc

Hétvégén megkívántam egy nagy nyári klasszikust, a töltött paprikát. Annyira szeretem, hogy egyáltalán nem bántam, hogy P. nem. Kiselőadást tartott nekem a paradicsom és paprika káros hatásáról, ugyanis kicsúfolja azt a jóóóó húst. Sebaj, több jut nekem. A csokoládé imádatom sós, zöldséges megfelelője.

Utánanéztem a netes platformon, hogy milyen változatai vannak. Nem gondoltam volna, hogy ilyen vitákat képes kiváltani hogy kell e bele hagyma és hogy mikor öntsük fel a paradicsomszósszal, vagy, hogy a dunántúli vagy az alföldi változat e jobb. Ízlés kérdése, nem vitatkozom, inkább kikapcsoltam az okoskodást, mielőtt kezdett a sok válogatott sértéstől gyomoridegem lenni.

Megkérdeztem az én orákulumomat: Elmeséltettem az anyukámmal.
Láss csodát, olyan lett mint otthon és két pofára ettem. A mi házunk táján így csináljuk, érdekességképpen és notesz helyett leírom ide. A kacsazsír az én addikcióm, teljesen mindegy milyen zsiradékot használunk. 

Töltött paprika

Hozzávalók: (2-3 adag)
6 TV paprika
75 g rizs
1 dl forró víz
25-30 dkg sertés lapocka ledarálva
2 tk só
1 tk pirospaprika
1 evk kacsazsír
1 kis fej hagyma
2 gerezd aprított fokhagyma

Paradicsomszósz:
500 ml sűrített paradicsom
1 l víz
1 tk só
1 púpos evk liszt
1 evk méz
1 evk kacsazsír  

Elkészítés:
A zsiradékon pirítsuk üvegesre a felkockázott hagymát. Tegyük bele a rizst, pár percig még hagyjuk a tűzön. Húzzuk félre, paprikázzuk, sózzuk meg, tegyük bele a fokhagymát. Visszatéve a tűzre, engedjük fel egy kevés vízzel és kapcsoljuk le.
A húst öntsük rá, ha kicsit pihent és lehűlt mócsingoljuk össze a kis kezünkkel, mindenhova jusson mindenből.
A paprikák tetejét vágjuk le, vegyük ki a magházat. A hegyes végére vágjunk egy kis keresztet, hogy megkíméljük magunkat a főtlen belsejétől és ne pattintsa szét a töltelék.
A tölteléket töltsük a paprikába, nagyjából a 90%-áig érjen, hogy legyen helye a rizsnek növekedni.
Készítsük el a paradicsomos levet. Kedvencem!
A zsírt hevítsük fel és habarjuk fel a liszttel. Folyamatos kevergetéssel pirítsuk le a lisztet. Legyen kis darabokban és fokozatosan engedjük fel a paradicsommal, azután a vízzel. Sózzuk meg, keverjük bele a mézet. Érdemes forralt vízzel felengedni, kevesebb idő.
Forraljuk fel a szószt és utána rakosgassuk bele a paprikákat. Takaréklángon főzzük, cirka másfél órát. Néha nézzünk rá, mozgassuk meg a töltelékeket, le ne égjenek.

Langyosra hűlve szeretem a legjobban, egy jó nagy szelet kenyérrel, ha sok töltelék után vagyok, bűntudatból kenyér nélkül is jó.      

ui: Ez évben fagyasztani akarok néhány adagnyi kicsumázott paprikát egymásba rakásolva, így télen is lesz!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája