Mostantól így készítem a "lerágott csontot": bolognai tésztaszósz

Most van szezonja a cukkininek. Nagyon szeretem. A fősulin sütőben sütöttem meg magában, fokhagymával kenyérmorzsában. Bújtatva szoktam felhasználni, szeretjük a zöldségeket. Nem is tudom, szeretek játszani azzal, hogy úgy etetek meg zöldséget a többiekkel, hogy nem is tudnak róla. A leendő gyermekeim reszkessenek, milyen egészséges dolgokat fognak enni, megsejtés nélkül!
Háháhá, de gonosz vagyok!
Nos, hétvégén ezen sütöttem meg a húst, nagyon jót kajáltunk belőle. Szaftosra vagy ropogósra sült a cukkini, a hús zsírjában, sok fokhagymával.
Nemrég egy cukkinis süteményt próbáltam ki, tegnap pedig belereszeltem a bolognaiba készülő paradicsom szószba és bingó! Ezentúl amikor ilyen étel készül nálunk, csakis így.
Eddig sárgarépát reszeltem bele, mert Gordon (Ramsey) így mutatta, de cukkini lehet a nyári verziója.   
Lerágott csont, alaprecept a bolognai, épp ezért nem tudom feldolgozni, hogy miért kell porból vagy előre elkészített, üveges tésztaszószból elkészíteni. Így is 20 perc, úgy is. Ha truvájkodsz a zöldséggel, akkor is.

Cukkinis tésztaszósz:
5 dkg csípős kolbász
15 dkg marhahús darálva
fél l paradicsom szósz
1 fej hagyma
1 dl száraz vörösbor
1 tk só
1 tk oregano  (szárított)
2 gerezd fokhagyma
1 cukkini

Elkészítés: A kolbászt karikázzuk fel, azokat vágjuk félbe és kezdjük el pirítani. Folytassuk az aprított hagymával, keverjük bele. Fedjük le, alacsony lángon hagyjuk néhány percre. Szórjuk bele a marhát, pirítsuk le a húst. Fűszerezzük, tegyük bele a fokhagymát, az oreganot, a sót.
Reszeljük bele a cukkinit, kis lyukú reszelőn. Nem kell meghámozni, csak a 2 végét vágjuk le. Hagyjuk főni 5 percet. Öntsük bele a vörösbort és a paradicsom szószt és kis lángon főzzük 10 percig, kavarjuk meg néhányszor.
Főzzünk ki bármilyen tésztát, készítsünk elő sajtot, vagy len, szezámmagot szóróanyagnak.  


Ui: fényképet fölösleges egy pórias bolognaihoz csatolni. Inkább egy pillanatkép a tészta történetéből. A kép címe: Dolgozó fiúk a tésztagyárban. Forrás: art.com 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája