Miroslav Sasek világjáró képzője

Hogy ismerem e? Sajnos egy héttel ezelőttig nem voltam tisztában azzal, hogy ki ez az úriember és hogy milyen hasznos, színes, egyedi és gyönyörű életművet hagyott az utókor gyermekeire.
Mert úti-képes könyveket írt, gyerekeknek. Zseniális.
Miroslav Sasek életrajza
Az ember alaptermészete kiviláglik abból, amiről beszél. Nekem bevallottam utazáskórom van.
Megtanultam együtt élni a zsizsikes fenékkel és a visszatarthatatlan vággyal, hogy folyton alattam berregjen egy busz, vonat, repülő, autó. A munkám nagy mértékben lefoglalja ezt az igényemet, de ez sem tart attól vissza, hogy tervezzem a következő utazást.
Az érdeklődésem már régen, iszonyú régen távolra kalandozik. Nem vagyok egy extrém alkat, nem vágyom Kamcsatkára (bár nagyon szép), nekem Európából kerültek ki a nagy ország-szerelmeim és korszakolható érdeklődésem. Adott időszakban elolvastam minden fellelhető útikönyvet az adott régióról és tiszta emlékem a nyári szünetemből, ahogy az izzadt, összefogdosott szemüveglencsémet próbálom egy szembejövő lámpaoszloppal feltolni az orromra.
Nem, nem a gipszes, sínbe rakott kéz, hanem a 12 db útikönyv egymáson, az volt az oka.   
A "This is..." könyvsorozat körbejárja a világot és ha gyerekként lett volna ilyenem, ma már feketére lenne koszolva és mai napig várna a könyves polcomon, vinném magammal a "cigány pakkomban" - az az egy bőrönd tartalma ami mindenhova jön velem - , akárhány lakásba sodor a szerencsém.. Kötelező vizuális nevelőeszköz.
Emlékeztetnek ezek az illusztrációk stílusban Kass János grafikáira. Ugyanaz az érzésem támad, ahogy nézegetem: énekelni, táncolni, rajzolni!
Vékony szelet ezekből, ahol még a londoni felhő is szofisztikáltan teázik.

This is London.


This is New York.

London baby, újra.

This is Ireland.

This is London: tube, ahol egész idő alatt Sherlock Holmes-t kerestük.


London! Elfogult vagyok?

Ireland

A sorozat részei felgombostűzve.

This is Paris. Szolid helyzetkomikum. 


This is Munich.

This is Paris.

A mester. 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája