Májpástétom zöldfűszerekkel, újhagymás kéreg alatt

Sohasem ettem a sajátom előtt májpástétomot , nem is nagyon tudtam volna hova tenni, hogy otthon májkrémet csináljunk. Pedig nem is nehéz, nem hosszadalmas, csak benne van a köztudatban, hogy a májkrém helye az 30g-os konzervben van, amire DEKO van felfirkantva.
Amit kanállal, magában ettünk a koliban, amit almával és kiflivel kaptunk az általános iskola napközijében. A hetekben ráakadtam valahogy és el akartam készíteni a balatoni kirándulásra, mint egy életelixirt, ami sokáig eláll, finom és az üveg aljáig kiapadhatatlan.
Megkérdezgettem a környezetem, hátha tudnak valami jó receptet, egy debreceni idős néni tesz bele aprított főtt tojást, más répát és paprikát reszel bele...summa summarum kinyílt egy pástétom szubkultúra.
a bal oldali megérte a másnap reggelt
Rá fogok szokni, mert olcsó, kiadós és nagyon finom.


Hozzávalók, 2 kis üveghez:
500 g máj
100 g zsír
1 púpos tk só, bors tetszés szerint
2 fej hagyma
fél dl brandy
2 gerezd fokhagyma
1 evk szárított zöldfűszer (kakukkfű, bazsalikom, oregano) 
újhagyma zöld szára
50 g zsír a tetejére 


Elkészítés: olvasszuk meg a zsírt és tegyük bele a 2 fej aprított vöröshagymát. Lassú tűzön pirítsuk, közben a májat több vízben mossuk és válogassuk át, majd végül csöpögtessük le. Vágjuk fel nagyobb darabokba, úgy hamarabb át fog sülni, de egészben is hagyhatjuk.
A májat tegyük a hagymára, reszeljük bele a fokhagymát. Szórjuk rá a fűszereket és a borsot, kavarjuk át és süssük készre.
Ha átsült a máj vegyük le a tűzről és hagyjuk hűlni 20 percet. Vegyük elő a botmixert, vagy egy krumplitörőt és sózzuk, törjük meg a keveréket.
Ha elég krémes, vagy darabos, ahogy gusztusunk diktálja....töltsük szép kis üvegekbe, tömörítsük kicsit és teljesen hűtsük le.
Felszeleteltem egy újhagyma zöldjét és pár dkg zsírral áthevítettem, olvadtan ráöntöttem a tetejére és úgy hagytam megdermedni. Jó a színének, nem kezdd el barnulni és tovább eláll.       

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája