Az okos lány alibi édessége: Körtés pohárkrém granolával


Jelen esetben nem magamra gondolok mint okos lyányra, hanem mindenkire, aki úgy tud desszertet tenni a vacsora után, hogy nem bajlódik sokat vele, jól néz ki a végeredmény és még egészséges is.
A héten nem mentem mérni munka után. Nem is tudom miért, nem a kedvem hiányzott, de mindig úgy jött ki a lépés. A hét elején bele voltam bújva egy zombis könyvbe. Hamarabb voltam otthon, hamarabb gyűrtem meg a kutyát, valahogy sikerült mindig kitakarítani, elmosogatni... ilyen, ha az embernek szabad a késő délutánja? Nagyon menő!
Tegnap miután hazasétáltam, mentem egy kört Emővel a parkban, csináltam egy gyors vacsorát, még akartam valami pluszt, mert tudtam, hogy P. kérdése a pihenő szakaszban a következő lesz: - Van valami csocsi?
Ekkor akadt a szemem meg a kertből származó, hamvas báját már meghaladott 2 MÉG szép körtén, amik könyörögtek, hogy valamibe kerüljenek bele... A héten már volt egyszer gyümölcsleves, nem kell mindig főzve enni.
Meglepetést akartam neki, hogy megörüljön neki, így lemondtam arról, hogy "in situa" készüljön el ez a finomság, pedig úgy lehetett volna érezni a krémben ropogó magokat. Így is sikere volt.
Granolának hívják puccosan a mezei müzlit, adok néhány hónapot a szónak, hogy átszivárogjon a köztudatba, végül a fókuszban és a reggeli műsorokban is használják.  


Körtés pohárkrém granolával
Hozzávalók: 2 személyre
Szilárd:
2 evk zabpehely
1 tk chiamag vagy/és szezámmag (igazából minél többféle mag, vagy csonthéjas van benne annál jobb, szóval tobzódjatok)
1 tk őrölt fahéj
1 tk méz
Krém:
2 dl tejföl vagy joghurt
1 evk méz
vanilia kivonat

+ személyenként egy egy körte, alma, szilva, akármi amit szerettek

Elkészítés:
A száraz dolgokkal kezdjük. A zabpelyhet közepes lángon elkezdjük pirítani, gyakran rázogassuk keverjük. Ott ne merd hagyni! Néhány perc múlva beletesszük a chia magot és folytatjuk a pörkölést. Amikor érezzük a diós illatát a magnak, halljuk hogy pattognak, na akkor leveszed a lángról, el is zárhatod és gyors mozdulatokkal belekevered a fahéjat. Egyszerre olyan érzésem lett mint a Szoboszlói strandon, ahol fahéjas diót, mogyorót pörköltek gyerekkoromban, még most is amúgy, de nosztalgia.
Utolsó mozzanatként azt a kis kanál mézet beleforgatjuk a csontszáraz zabba, amitől egyből bevonat képződik rajta és ropogni fog. A méznek nem jó a hevítés, most csak melegítettük a maradék kajahővel.
A gyümölcsöt daraboljuk, nem kell picire, olyan falatnyi nagyság elegendő.
A tejfölt keverjük fel a mézzel és a vaniliával.
Állítsuk össze: alulra jön a fele gyümölcs, kevés zab rászórva, a fele adag (az egész porció negyede) tejföl. Rá a második adag gyümölcs, tejföl és végül a granola maradéka.         
A fahéj olyan édesség érzetet ad, amit nem kell belerakni az ételbe és a chia magnak van egy diós utóíze. P. meglepődött, mert a végén közöltem vele, hogy zabpehely van a tetején, nem dió.








Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája