1. Ments meg egy kis fahéjt a tejbegrízből. 2. Rakd át a pipere polcodra.

Közeledik a csodálatos, sárga lombú, orcát pirosra kifújó ősz. Annyira szeretem, ilyenkor kisétálnék a világból, mert a levegő kicsit hűvösebb, tisztábbnak érzed, nem ül benne a nyár pora.
Hamarabb esteledik, a hideg hamarabb noszogat arra, hogy feltegyél egy kakaót vagy tejberizst megfőzni, vágyik mindenki a begubózásra. Ilyenkor már jól esik összebújni is, nem mint a nagy melegben, amikor csak a kisujjatokkal akasztottátok össze, mímelve fogtátok meg egymás kezét egy méterről.
A hideg idő járulékos fűszere a fahéj, mindenre jólesik tenni, kivéve a töltött káposztára. Már sokkoltam a karácsonyi vendégsereget fahéjban sütött pulykával. Unokabátyám megsajnált és evett velem. Ezzel a megjegyzéssel: az a szerencséd, hogy sokat járunk kínai étterembe, bírom az ilyesmit.  


Eddig is tudtam hogy jó hatása van az emésztésre, tisztítja a beleket és hogy cukorbetegek használhatják mint csodaszert, hogy kordában tartsák a vércukorszintjüket, messzire hajítva a gyógyszert.
Az utóbbi időszakban eldöntöttem, hogy megcsinálok egy tisztító kúrát, keserűsóval, előtte almaleves epekő felpuhítással. Annak érdekében, hogy utólag ne legyek rosszul, előtte 2 hétig fahéjas, szegfűszeges vizet kell inni, hogy minden parazita kifele vegye inkább az irányt. 
Ha mézes, fahéjas meleg vizet iszol minden reggel 2 hét alatt egy-két kilótól megszabadulhatsz. Nem próbáltam még, de ki tudja...lehet kipróbálom egyszer brahiból.  
Ennyi jutott elsőre eszembe, biztos van még amit kihagytam. Tudtad, hogy ennyire sokoldalú? A természet csodálatos.

De külsőleg alkalmazva serkenti a vérkeringést, így kíméletesen felborzolja a bőr alatt elhelyezkedő kiválasztó rendszert. Summa summarum, a fahéjat felkevered kis oliva vagy kókuszolajjal fóliába tekered a domborulatokat, megnézel egy lakásfelújítós műsort és közben elevenen elégsz. DE közben csökkenti a narancsbőrt és méregtelenít.
Egy evőkanál méz és egy teáskanál őrölt fahéj elegyével lekenni az arcodat a lehető legfinomabb és legjobb módja a relaxálásnak. A szám körül nem is maradt. :D
Fél órát hagytam az arcomon és miután lemostam, úgy éreztem, hogy ragyogok, annyira szép lett a bőröm. 
Ha a hajadra kened serkenti a haj növekedést, antibakteriális hatásának köszönhetően segít a zsírosodás, a korpa ellen is. Ja a fáma azt mondja, hogy szőkítő hatása van a hajra...pff mese habbal, én nem lettem szőkébb. De az ember megjegyezte, hogy ő látja hogy világosabb.
Szegénykém, az évek során mindig árnyaltságot vártam el tőle a jelzők tekintetében, főleg ha házi kencékről volt szó. Hajpakolás: fél dl langyos víz, 1 evk méz, egy evk fahéj. Aludhatsz is benne, reggel a szokott módon moss hajat. Érdemes az olajjal, a kondicionálóval bőkezűen bánni, mert szárító hatása van.
   

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája