Zab: nem szégyen a lóabrak az embernek sem

Reggelente úgy szoktam munkába menni, hogy hallgatok valamit. Van amikor az agyam megelégszik egy kis zenével, máskor tartalomra is szükségem van, hogy hallgatva tanulhassak valamit.
Előadásokat szoktam hallgatni, motivációs előadásokat és olyanokat, amik elemzik a siker lélektanát, vagy táplálkozásról, művtöriről stb szólnak.
Jobban érzem magam, hogy a nap ezen fél óráját láthatatlanul, csak nekem duruzsolva az önfejlesztésre fordítom.


Itt hallottam egy amolyan anglicizmusról, a zabpehely reggeliről. persze nem egy barlangban éltem eddig, tudtam hogy van ilyen, de most kedvem is volt hozzá, hogy kipróbáljam.
Aszongya: 1. Finom, 2. csökkenti a koleszterin szintet, 3. Telíti a gyomrot, 4. Lassítja a cukor felszívódását.


Az un. porridge nem más mint zabkása, megfőzve, nem rázva vagy keverve. Nem tudtam elképzelni, amikor filmekben láttam, hogy annyi a reggeli, hogy az a soványka kis tányér kása elég e egy embernek, van e élvezeti értéke, furán nézett ki, úgy, hogy senki nem mondhatná rá, hogy: de megkívántam stb.
Az elmúlt években fokozatosan helyet kapott a konyhában mint kiegészítő gabona a liszt mellett, sütibe sütve, az elmúlt hetekben pedig zabkása reggelit ettem az eddigi sandwich helyett. Reggeli rutinba beépíthető az elkészítése, nem sminkelek, viszont nagyon rossz öltözködő vagyok, képes vagyok egy ruhadarab miatt átöltözni. A reggeli készítés sokszor nem fért bele. 
Csak azt kérdezem magamtól, hogy eddig mért nem? Nagyon megszerettem, több pozitív hatását észrevettem.
 
- Lapos has. (Kitakarít mindent, ami nem tud kiürülni)
- Hidegben nem fázom annyira, annak a kis tányérnyinak van fűtőértéke! Képzeletemben, a skót felföldön sétálok az esőben és egész nap után sem fázik a lábam. Nem hiába náluk a legelterjedtebb.
- Jobban alszom. (a népi gyógyászatban alvás zavarokra is alkalmazták)
- Energiát ad délelőttre, 3,5-4 órára eltelít.
- Édes íze van.
- Szebb arcbőr. (rémlik a zabpelyhes arcpakolás? Na ez is az csak a másik oldalról hat.)
+ bonus: Fél kg 150 ft. Egy hétre elég, milyen durva ennyi pénzért milyen reggelit tudsz venni egy hétre?

Elkészítés: Utánaolvastam, az okosok óva intenek attól, hogy sokáig főzzük, mert elvesznek az értékei. Így nálam forrázással készül.
5 evk hengerelt zabot egy müzlis tálba teszek és felöntöm 1,5 dl forró vízzel. Letakarom egy kistányérral és 10 perc múlva kész.Látttam ilyet, hogy éjszakára hűtőbe rakja vízzel felöntve, meg mindenféle változatot, de nekem ez a nyerő. 
Általában akkor kapcsolom be a vízforralót, amikor kibotorkálok és elengedem az embert. Felforr, felöntöm és mikor beágyaztam, stb megeszem.
Rakok bele ízesítést: fahéj, néhány szem dió, lenmag, jobb napokon nutella, kókuszreszelék.
Írtak hozzá friss gyümölcsöt, tejterméket, de nekem nem ízlett annyira.
Mindent egybevetve örülök, hogy ezt kipróbáltam.

Zabtáblák reggel. Forrás: flickr.com


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája