Csak hogy tudd: van megoldás arra, ha nem szeretsz nyelvet tanulni

A válasz: www.duolingo.com

Az elmúlt napokban fokozatosan ráfüggtem egy alkalmazásra és most már minden böngészéssel töltött időmet felváltotta a nyelvtanulás.
Én szeretek nyelvet tanulni, használni is szeretem, csak épp mindkettőt rosszul csinálom. Foghatnám arra, hogy kibabrált velem az idegen nyelvet tanító egyén, de hazudnék, ugyanis azonkívül , hogy rapszodikus, fellángolásból tanuló vagyok, hozzám társul egy adag szétszórtság és a logikai összefüggések korlátozott megértése. Hát, nem egy nyelveket szórakozásból tanuló típus.

Amikor a fősulis tanárom megnézte az első rajzaimat nyelt egyet és ezt motyogta: hát, végül is kevesebb munka fegyelemre tanítani és keretbe rakni ezt a gólyafészket, mint hogy arra szorítsam rá magát, hogy legyen bátrabb...
Visszatérő probléma.
De a nyelvvizsgára való egyéni felkészülésem megtanított arra, hogy tudok én seggelni és koncentrálni ha akarok.
Kérem szépen, ennél még azt sem kell. A nyelvtanulást én mókásnak látom, egy utazásnak, ahol nem húzzák le a kedved magolással, legyen akár az a francia igeragozás.

Ez a program ingyenes, egyszerre 2 nyelven tanulok, ugyanis az egyiknél új szavakat a másiknál szinten tartom. Sajnos a magyar választék az angolra korlátozódik, de még egy okkal több hogy megtanulj: ha angolul már tudsz sokkal több nyelv elérhető.   
Nem kell több hozzá mint egy fülhallgató és ha nem vagy szégyellős hangmintával ki lehet egészíteni, hogy jól ejted e ki a szavakat, a feladatok 20%-a ilyen.
Zseniális, pofonegyszerű és kegyetlen.
Nincs bevezetés, csak in medias res, csapjunk bele a közepébe. Mindent hallasz, mindent fordíthatsz és ha jó a válasz, akkor felkúszik a léc, ha nem jó akkor visszakúszik.
Így lehetséges az, hogy addig gyakoroltatja veled a lecke szavait, amíg kivülről nem tudod. Sőt, intelligens! Ha leblokkoltál a sok új anyagtól, aszerint válogatja a szavakat, amik mindig jól mentek és olyan feladatot ad be amitől visszajön az önbizalmad.
Nem különálló ragozások, névmások rögzülnek bokorban, hanem mondatban, tudod mint a való életben.
Így egy leckét lehet 20 kérdésből megoldani, vagy 65-ből, de kiszenveded.
Csak ajánlani tudom, ha esetleg be akarnátok tartani az újévi fogadalmat, vagy te is aközött a ~40.000 (direkt alámondtam) majdnem diplomás között vagy, akik a nyelvvizsga miatt nem kapták meg a papírt.

 
ui:
most találtam egy cikket a nyelv magyar változatának fejlesztéséról és a rövid jellemzéséről. Kicsit lemaradtam arról, hogy első legyek aki körberajongja ezt a programot.
Na jó, még egy írás a kezdetekről.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája