Jeep túra a Taurus hegységben, fejőstehén üzletbolitika

2. nap délutánján megfogalmazódott bennünk az igény, hogy többet akarunk látni a környékből. A helyi idegenvezető csaj, aki navigált minket a jó buszhoz a reptéren, másnap reggel felvázolt néhány fakultatív programot. Volt benne egy Alanya környéki dzsipp túra. Tetszett mindkettőnknek, az ára ami kicsit riasztó volt, 41 euró per koponya. Megbeszéltük, nyaralunk, csapjunk bele a lecsóba. Nem indult, nem jött hozzá elég ember, 8 fő.
Megbeszéltünk egy helyi idegenvezetéssel készülő társaságnál, egy hasonló egy napos utat, 18 euró per fő.
Elkezdett dobogni a kis szívem, mert a másiknál az lett volna a nap fénypontja (nekem), hogy elmegyünk egy mediterrán gyümölcsöskertbe és láthatunk citrom, banán, narancs vagy gránátalma fát esetleg valamit megtudok róla, hogyan mint kell termeszteni, legjobb esetben lennének házi készítésű cuccok.
Ebbe a programba is benne volt, de csak addig, amíg befizettük a suskát! Tartalmazott még falulátogatást és egy elköltött ebédet egy Dimcay-ban vagyis vízre épült étteremben és 2 órás fürdőzést.
Mese habbal, nem volt igaz!
Címszavakban: fogyassz, fizess és a végén vedd meg a dvd-t.

Alanya látképe a félszigeten helyezkedik el a vár

Hatalmas csalódás volt, annyira, hogy utána már nem nagyon hittünk el semmit, amit ígértek. Rossz szájízzel telítődött a hotelen kívüli csavargás ténye.

Az a bizonyos jeep túra nem szólt másról, mint hogy a primitív túristák locsolják egymást vizesflakonokból, miközben nyitott autóban száguldunk üvöltő zenékre, ugyan arra 10x, olyan hegyi utakon, ami sem kikövezve, sem térképen nincsenek. 2 srácnak egész nap az volt a funkciója, hogy a lehető legfurább szögekből, értsd: mozgó kocsi elejére felmászva, sziklákról kinyúlva fotózza mindenki nagy boldogságát, hogy a végén te is meg akard venni a potom 20 Eurós dvd-t. Gyönyörű volt a táj, a Taurus hegység, viszont nem tudtam, nem mertem elővenni a fényképezőgépet, mert sohasem tudhattam, hogy mikor kap fejbe egy jól irányzott vizes bomba.
Nekünk viszonylag kulturált útitársaink voltak. Főleg az a 2 iráni férfi, akik már svéd állampolgárként jöttek ide, 2. generációs bevándorlók. Kedvesek, nyitottak és intelligensek, igazi felüdülés a sok ordenáré turista között.
Annyi volt igaz a kertből, hogy egy lezárt kert mellett, volt a wc ahol megálltunk. Elindultam be, hogy biztos ez lesz az, de egyből visszaordítottak, hogy forduljak vissza, mert magánterület.
Nem tudom mikor voltam ennyire mérges a "kultúrált" Európára. Nem azért mert ennyire buták, legyenek csak, hanem mert örömmel kifizetik a borsos árat azért 2x!!!!(egyszer ott és egyszer a kalapolóknak aki viszi a dvd-t) hogy kapjanak érte üres, sablonos Semmit.
Ha ilyen a kereslet, hülyék lennének többet adni!

Igen, fél lába kilógott a kocsiból. Terepviszonyok: szakadékok és éles kanyarok.

Senkit sem zavart hogy nem erre fizettünk be, nem kérdezte meg senki, hogy jóember miért hoztak minket olyan időhúzó és fölösleges programra, ami nem mutat be semmit abból, amit megígértek. Mert persze ha elkezdesz problémázni, előveszik azt az aduászt: "My english poor, very poor!"
Nem hiszem el, hogy ebben az országban ennyi potenciál és kultúra van, mert érdekesebbnél érdekesebb dolgokat láttunk távolról, csak eszük ágában nem volt megemlíteni, vagy megmutatni.
Kis fotómotázs, amikor bátrabb voltam és kifotóztam és mikor megálltunk.

Gyümölcsös, ahova fel akartam menni.

Falusi mecset, ide bementünk. Helye ismeretlen.
 Mint egy festmény. Ez volt a "folklor program" szegények úgy dolgoztak mint a gép, mert a sörhöz kell valami nasi pár euróéert.
Az ún. Dimcay, a folyóra épített étterem, eldöntöttük, kell egy ilyen cucc otthonra.

Fejtömés közben gyerekek ugrálnak a fejed felől, 10 méterrel arrébb halakat fognak ki a vízből.

Onnantól kezdve nem tudtunk a kínált utazásokra úgy tekinteni, hogy megéri elmenni rá. A csalódottságunkat tetézte az, hogy másnap este sorozatosan átvágtak minket vásárláskor. Számomra mégis az volt a legnagyobb szívfájdalom, hogy nem tudsz senkire sem úgy tekinteni, hogy nem akar átverni. Gyomoridegem/ünk volt akkor amikor bementünk valahova: na mi lesz most a probléma?
De vendettát fogadtunk, nem fogjuk hagyni, hogy agyatlan és sokkal gazdagabb turistának nézzenek! Amennyivel megrövidítettek, annyival fogjuk olcsóbban megvenni a következő dolgot. Pofátlanul fogunk alkudni és nem engedünk az empátiával gyengíteni magunkat.
Mert azt elfelejtettem mondani, hogy szabályos sértődést adnak elő, ha nem kell a portéka, kicsit megsajnálod, elvesztél és ő nevet a markába, mert így is beszerzési ár dupláját kapja.
Kerestük az eldugott, csak a lakosság által használt helyeket és láss csodát, utolsó nap estéjén, találtunk egy régi divatú, 70-es évekre emlékeztető textiláruházat, ahol mindent árultak, amire csoroghat egy nőnemű nyála. Minden a 1/3-ába kerül, mert állami üzlet.
A török textil elképesztő jó minőségű és tényleg annyira jól hamisítanak, amennyire vártam. Csak egy éhes férfi hasa szabta meg az időmet, de minimum 2 órás program legközelebb.

Ma éjszaka megyünk haza, amikor raktam össze a bőröndöket, megtaláltam a fésűmet. Különösen jólfésültek lettünk hirtelen és az otthon hagyott borotva miatt, P. mindig vakarja az állát, mintha filozofálna.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája