Sajtos, kenyér souffle - A reggeli tojás legpuccosabb módja

A könyves bejegyzésben megírtam, hogy a mamák orra elől elhalásztam az utolsó 2 db fakanál magazint. Tudjátok, nem túlzom amikor azt állítom, hogy az első lépéseimet a konyhában ennek a retro, öregasszonyos kiadványnak köszönhetem. Eleinte összefirkáltam a képeket, később ezekben fejtettem meg az első rejtvényeket, később pedig itt olvastam el először, hogy egy lúdat hogyan osztott be egy századfordulón élt 5 tagú család úgy, hogy egy hétre kitartson és minden napra kerüljön egy húsos étel az asztalra. A történelmi tudásom nagy részét a feneketlen bendőmnek köszönhetem, ugyanis ha főzéssel, evéssel kapcsolatos valami azt úgy szívja az agyam mint a szivacs.
Vargabetű vége: A fakanálban olvastam egy receptet, ami nem hagyott nyugodni, mert folyamatosan keresem a finom alternatíváit annak, hogy a maradékot hogyan lehet minimalizálni egy konyhában.
A következő recept tökéletes a kenyérvégek, kimeredt kenyér eltüntetéséhez. A múltkor édes változatot mutattam, most jön egy sós alternatíva.
A fakanálban mindig tematika szerint készülnek a számok, emiatt az eredeti leírás jól beleillett a filléres receptekbe, túlságosan is. Kicsit gazdagítottam rajta kevés zöldséggel, extra fűszerrel.
A végeredmény, hamar készül, mutatós, forró, habkönnyű, olyan mint egy zöldséges felhő, forró sajttal a tetején.
Evés közben elkezdődött a találgatás, milyen alternatívákkal lehet megcsinálni még ezt? Maradék tört krumpli, zöldborsó, brokkoli, spenót, friss spárga... szinte bármivel kivitelezhető, jól felerősíti az adott zöldség ízét.
Azért is választottam ezt a receptet, mert mindenképp ki akartam próbálni P. nagyszülői örökségből származó kézzel forgatós habverőjét, ami nagyon jól szuperált.

Csodálatos vegetáriánus étel - is lehet - , de ha újra el kellene készítenem, szórnék a tetejére egy kis ízesítőnek, kockázott füstölt szalonnát.
Kicsit szégyellem magam a képek miatt, mire odáig jutok hogy főzzek, lemegy a nap.. szó szerint. Minden szép színt magával visz az összes ételemről. Ezeken úgy néz ki mintha Emő meghagyta volna a vacsoráját és azt akarnám fotózni.

Hozzávalók:
25 dkg száraz kenyér 
4 tojás
10 dkg sajt
15 dkg akármilyen zöldség darabolva
1,5 tk só
2 dl  tej
szerecsendió, bors

Elkészítés:
A kenyereket vágjuk fel 3x1 cm-es darabokra (konyhai ollóval buli) és egy tűzálló tálban áztassuk bele a tejbe. Sózzuk borsozzuk. Ilyenkor a darabolt zöldséget is hozzáadhatjuk.  
A tojásokat válasszuk ketté, a sárgákra szórjunk kevés szerecsendiót, sót és reszeljük bele a sajt felét.
 A sütőt melegítsük elő 180 fokra. Készítsünk elő egy tepsit, amibe beletehetjük a tálunkat, körbe öntve vízzel, gőzölés gyanánt. 
A fehérjéket verjük kemény habbá. A sárgákat forgassuk bele a kenyérbe. A habtörés elkerülése végett, a fehérjéket csak a legvégén forgatom bele ügyelve a nagy mozdulatokra.
A tetejét megszórom a maradék sajttal és betolom a sütőbe 15-20 percre. Ha azt látjuk, hogy a víz elpárolgott a tepsiből, pótoljuk!
Sütőből kivéve, pirultan, frissen tálaljuk.



Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája