Kinder Bueno deluxe: hogyan lehet a jóból nagyszerű?


Először, de nem utoljára. Le kell szögeznem, nem vagyok a nagy tepsis sütemény sütő fajta, aki, keni a krémet rétegez és szórja a tetejére kakaóport. Sokkal jobban szeretem azokat, amiket csak összekevered és viszlát, tolod is a sütőbe, aztán eszed. 

Már megemlítettem, hogy nálunk az ütköző ízlések miatt nem mindig örülnek a kreálmányaimnak, nem megy át a szűrőn a keksz, a loaf formában sütött gyümölcskenyerek, kevert sütemények szájhúzogatástól kísértve, rgo minden, amivel fél óra alatt lehet végezni. 

Kitartottam eddig amellett, hogy ha nem eszi a család a gyors sütiket, akkor várják meg a mamáknál tett látogatást, hogy pepecselős réteges szeleteket fogyasszanak, engem pedig hagyjanak békén vele. 

De a családunkban van egy sütemény, amit anyukám szokott néha csinálni, a Kinder Bueno fantázianevű réteges csodát, amit akárhányszor ettem, mindig sajnáltam, hogy csak néhány szeletet kapunk elvitelre. 

A múltkori névnapomkor felszolgált tálca maradékával is ugyanez  szorongató dolog történt, túl hamar elfogyott. 

Ekkor jutott eszembe, hogy nem kell ezt túlmisztifikálni, ez egy süti, ami nem a szent grál, itthon is meg tudom sütni magunknak. Jelentem, utánanéztem és elkészítettem, könny hullajtva elfogyasztottuk az utolsó szeleteket is belőle vacsora után. Szerencsére nem kínunkban sírtunk, hanem sokadjára is olyan finom volt.

Igen, bizony szembesülnöm kellett azzal, hogy az évek konyhai tapasztalata nem tett ügyesebbé, veretesebb süteményenél hamvas kezdő vagyok. Így lett a krém kicsit darabos, a legalsó lap kicsit szakadtabb, laposabb, a felső tejszínhabnál nem akartam megint vajat köpülni, így az is laposka lett. De a végeredményben nem nyomott sokat a latban, mert csak az önsanyargatásra hajlamos háziasszony keresi a hibát egy finom végeredményben. Én csak élvezettel ettem, közben jegyzeteltem agyban, mi lehet még jobb legközelebb.    

Nagy szerencsénk van, nálunk egy kérés és kapjuk egy hét múlva a leszedett, kiszárított diót és törökmogyorót, annyi a dolog vele, hogy meg kell törni. Talán nem is tudok olyan jól megtérülő növényt mondani egy kertbe, mint a csonthéjasok. Vegyük a törökmogyorót. - Láttátok mennyibe kerül? Horror. - De a növény annyival jobbá teszi az ételeket, cserébe igénytelen. Csak le kell hajolni érte és felhasználásig elvan a kamrapolcon. Ha olyan szerencsés vagy, hogy kertes házban laksz, szoríts helyet neki, a pénztárcád meg fogja köszönni. 

Sok változatot megnéztem ehhez a sütihez és elrontották a sok munkát azzal, hogy földimogyoróval készítették... ne tégy ilyet, ha igazán kiemelkedőt akarsz. Dióval is nagyon finom, de a legjobb a törökmogyoró.

A másik változtatás számomra, hogy amikor elolvastam a "tejcsokoládé" hozzávalóit, kirázott a hideg, így csak egy kevés került bele, kicseréltem magas kakaótartalmú étcsokoládéval, jobban passzolt a rákent tejszínhez a kontraszt miatt. 

Hozzávalók egy 35x25 cm es tepsinyi méretű süteményhez: 

krém: 

6 tojás sárgája

1 csomag vaníliás pudingpor (vagy bocs Dr. Oetker: 40 g kukoricakeményítő és vanília aroma egy kis sárga ételfestékkel)    

fél liter tej 

3 evk liszt

2-3 evk cukor

100 g csokoládé 

150 g vaj (2:1 arányba vettem kókuszolajjal, 100g vaj, 50g kókuszolaj)

 

Tészta: 

6 tojásfehérje

3 evk liszt

2 evk összetört keksz

2 evk cukor - Beletettem, de minek?

7 g sütőpor

só  

Plusz rétegek: 

A tetejére 2 dl felvert habtejszín, habfixálóval, illetve szórásnak kakaópor. 

150 g törökmogyoró a tisztítva, 10 percre beraktam a sütő egy másik polcára pirulni 180 fokon, amíg sült a tészta alapja. Pirítás után a barna héját le kell dörzsölni, úgy hogy egy konyharuhában dörzsölöd a kezeid között. Pár perces meló. utána gorombára kell darabolni de én alkalmasint egy kőlapra tettem és rázúztam néhányat egy lábos aljával. Maradtak egész szemek, hogy aki ráharap egyre, mázlistának érezze magát. 

150 g nutella: a háztartásunkban nincs nutella, hanem Nutoka. Az aldi saját márkás terméke veri a névadóját, ugyanis ugyanannyi a mogyorótartalma, viszont kevesebb a cukortartalma. Ha megkóstoltad azt, nem térsz vissza, főleg, hogy nem érdemes megvenni a Ferrero termékét duplaannyiért. 

Kicsit félek emiatt otthon Nutokához látni, mert akkor kénytelen leszek mindig itthon készíteni, ha megszoktam a pl. 40%-os mogyorótartalmat és a minőségi csokoládét és a 10-ed annyi cukrot. 

Kb. 300 g keksz: sok receptben ez háztartási keksz, de a Petit Beurre nevű vajas keksszel sokkal jobb. Nem sokkal drágább, Lidlben van saját márkás ilyen keksz, kb. 320 forint egy 450 grammos csomag. Átszoktunk erre, mert egy élvezhetőbb önmagában, összetettebb ízt ad a sütiknek is, amikbe teszem. 

Elkészítés: 

Krémek: 

A tojások sárgájába belekeverem a tejet, majd a pudingport és beleszitálom a lisztet. Csomómentesre keverem, alacsony lángon felfőzöm. Letakarva hagyom meghűlni szobahőmérsékletre. A vajat puhán belekeverem, belerakom az édesítést. 

Nálunk 3 evk cukor volt benne, több nem kell, mert a keksz cukros, a nutella szintén, a csokoládéban szintén van.

A krémet válasszuk ketté. Az egyik fele marad ebben az állapotban, a másikba keverjünk bele a csokoládét és keverjük ki. Légmentesen takarjuk le felhasználásig.  

A tészta: 

Verjük a tojás fehérjéket félkemény habbá, közben szitáljuk bele a sütőport, a lisztet, keverjük bele a cukrot és morzsoljuk bele kekszmorzsát. Elhagyható a keksz, mert a végeredményben nem érződik. keverjük tovább a habot, amíg kemény nem lesz. 

Sütőpapíros tepsibe simítsuk a tésztát, a jövendő süti alapja lesz, kalkuláljunk ezzel, inkább legyen kisebb de ne száradjon ki vagy vékonyodjon el, csak mert nagyobb a tepsink. 

180 fokon 15 percig süssük, előmelegített sütőben. Ha óhajtod, most rászórhatod a mogyorót közvetlenül a tésztára. Én inkább azt választottam, hogy egyidőben pirítom a mogyorót, félidőben raktam be, hogy nehogy megégjenek. 

Tészta kivétel után még maradhat a mogyi a sütőben, amíg lehűl a rendszer, annál szárazabb, pergősebb, roppanósabb lesz, könnyebb leszedni a héjakat.  

Összeállítás: 

Tésztalap

1 réteg: durvára tört mogyoró és 2-3 evk nutoka. Ha túl tömör lenne, kevés krémmel fel kell lazítani, hogy kenhető legyen. Fedjük be vele a tésztát. 

2. réteg: Petit Beurre keksz

3. réteg: vaníliás pudingos krém. 

4. réteg: Petit Beurre

5. réteg: csokoládés pudingos krém

6. réteg: felvert tejszínhab

Kakaószitálás

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája