Illatos olaj amit boldogan használok: a Békebeli arany olajütőről

Kép forrása: http://athenatradewinds.com
Külön boldogsággal tölt el, hogyha látom, hogy helyi cégek, becsületesen dolgozva érnek el
eredményeket. Persze csak szolidan, de végre jelen vannak és kapható a termékük!
Voltak olyan döntéseim amelyeket most már x évvel a meghozásuk után látok beteljesedni és még az hogy nem bánom meg, azóta is büszke vagyok rá, hogy kitartottam mellette.
Ilyen döntés volt az, hogy fokozatosan dobálok ki mindent az étrendünkből, a háztartásunkból, a kozmetikai polcunkról, aminek az egészségünk nem örül hosszútávon.

Persze nekem is vannak bűnös szenvedélyeim, nem tervezek minden jót kiiktatni.
Az egyik jó döntésemnek érzem azt, hogy odafigyelek arra, hogy milyen olajokat használunk a konyhában. Nem akarok sznob lenni és bedobni egy egzotikus növény nevét, hogy csak ezt használom. Minden olajnak megvan a saját jótéteménye az emberi szervezetre, csak jobban meg kell ismerni őket. Hiszem azt, hogy gyógyszerként tud segíteni annak, aki él vele. Nemcsak az idő igazol, hanem az is, hogy évek óta egy-két derékfájást leszámítva semmilyen betegségem nem volt, még egy kósza meghűlés sem.

Régóta kerestem olyan céget, akik normális áron tudják ezt biztosítani. Megvan, megyén belül! Azt mondják az okosok, hogy az ételünknek 30 km-ről messzebbről nem kéne származnia, támogatva a helyi mezőgazdaságot és azokat a tápanyagokat vegyük fel a földből, amit nekünk, helyieknek állítanak elő a növények. Görbeháza 50 km, szerintem az osztrák zabpehely és lengyel tejtermékek korában ezt több mint siker.
Nem a napraforgóval van bajom, hanem azzal, hogy hevítik, vegyszerezik, hogy a még többet tudjanak kisajtolni belőle. A főzésen, sütésen kívül testápolásra, hajpakolásként, szájüreg méregtelenítésre is használom, nem buli olyan anyaggal ezt végezni amit többször permeteztek és oldottak fel mint egy szokásos vegyi készítményt, amire a nagy márkák ráírják a nevüket.
Képzeljétek el, ennek az olajnak tényleg napraforgó illata van. Mikor szagoltad meg utoljára az olajat? Én is évtizedekkel ezelőtt, mert utólag kiderült hogy a vegyszerezés után biza szagtalan folyadék lesz. De a kis aranyosak beleraknak egy kis vitamint is hogy jobban érezd magad, milyen egészséges vagy.
Elmondom: ha a jó növényből, jó eljárással készül az a vitamin eleve benne van.  
Még sohasem tekintettem a sima étolajra ilyen örömmel, hogy használhatom és van. 
Az a legszomorúbb az egészben, hogy 100 ft-at többe került mintha bementem volna a szomszéd szupermarketbe és a saját márkás, azonos kiszerelésűt választottam volna.
Ezért jelenik meg ez a cikk itt, hátha valaki legközelebb inkább Ezt veszi meg és támogat egy kisebb céget, hogy minél több embert foglalkoztassanak. 
Érdekes dolog más népek, kultúrák növényeit, olajait  kipróbálni, megízlelni, de csak a hazai termék a legértékesebb a mi szervezetünknek. Kipróbáltam sokféle olajat, egy időben ment nálam az olivaolaj, - volt szerencsém vásárolni Franciaország legnívósabb olivaolajokra szakosodott bolt láncában, akinek a tulaját Olivernek hívják :) - utána a kókuszolaj, igazi divatmajom vagyok, de ha belegondolok, a hullámok nélkül nem ismerném melyiket mihez érdemes használni.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája