Kevert süti az egészségedért

 Sziasztok! 

Mostanában jó néhány új  recepttel teszteltem le a családom lojalitását, elmondhatom, hogy sültek ki belőle új kedvencek. Nem tudom, ennek a fura süteménynek mi lesz a hosszabb távú sorsa, de szeretném, ha nem először és utoljára készült volna a konyhámban. 

Szerencsések vagyunk, mert egész nyárra elláttak minket cukkinivel, a testvéreméknek több mint jól sikerült ez a szezon. Így készült nálunk töltve tonhallal, salátának, levesnek, pörkölthöz, sütve, párolva, főzeléknek pffff már  mindenhogy ettük, de még mindig itt van 2!! Tudom, koránt sem értem el még a lehetőségek végére mert a cukkini sajt és a cukkinis pizzatészta még várat magára.

A szezonalitás híveként nem adom fel, hogy elfogyjon! Ekkor ugrott be szombat reggel, hogy sütit még nem készítettem. Évekkel ezelőtt kísérleteztem céklás csokitortával, de tél lévén akkor kimaradt a cukkinis változat. 

Nosza, akkor ugorjunk rá a pinterestre! 

Találtam egy amerikai blogot, ahol  egy kevésbé egészséges bundába öltöztették, de az is jól nézett ki a sémát átvettem, csak átállítottam a cukor és liszt mennyiségét. 

Szeretettel ajánlom azoknak a barátaimnak, akik mostanában kezdtek el babázni, ugyanis a zab remek tápanyag a szoptatáshoz. Ha nem babázol, akkor is jót tesz. 

Hozzávalók: 

200 g reszelt cukkini

2 marék mazsola (Z. miatt raktam bele, de helyettesíthető tört dióval, csokidarabokkal) 

190 g szárazanyag (vegyesen zab, napraforgó, mogyoró, dió) leméred a mennyiséget és az egészet lisztté őrölöd a kis darálóban. Eszedbe ne jusson megvenni drágán a maglisztet!

3 evk cukor

vanília 

60 ml olaj

160 ml görög joghurt (nem volt itthon tejföllel is ment a dolog)

1 egész tojás 

fél csomag sütőpor

Elkészítés: 

Amint látod, elég kis sok a nedves hozzávaló, nem lesz egy száraz tészta. Ha nem kedveled a szottyos sütiket, emeld a száraz anyag tartalmát 2-3 kanállal. Én szeretem. :D

Nem bonyolult, kiméred a hozzávalókat és összekevered. A cukkinit a sajtreszelőn reszeltem le, hogy ne maradjon darabos. Nagyobb darabról lévén szó, már kialakultak a magházak, azt kivágtam a közepéből. 

Egy hosszúkás püspökkenyér formát kibéleltem sütőpapírral és abba öntöttem a masszát. 

 

 

 



Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája