Házi készítésű almaecet

A kép illusztráció, forrása: https://www.farmersalmanac.com/make-your-own-apple-cider-vinegar-22645

 Sziasztok! 

Elérkezett az idő, hogy biztonságosnak ítéljem meg az általam készített almaecetet és írjak róla, hogyan készült el a saját konyhámban. 

Az egész vállalás akkor kezdődött, amikor egyik reggel szeptemberben betértem a közeli boltba, felvágott vásárlás címszó alatt.

Szeretek ide bejönni, mert előfordulnak igazán szezonális, helyi termelők, kisebb üzemek dolgai is, mint például kis faluban gyártott száraztészta, erdélyi termékek és olyan gyümölcsök, amik kb. ha nem ide hozzák, a fákon rohadnak el. De itt 69 forintért megkapod kilóját. 

Bementem  egy kis sonkáért, távoztam 4 kilónyi almával. Nagy boldogságomban aznap random befőzést terveztem és lelkesen kezdtem kutatni almás pitébe készülő töltelék receptek után a neten. 

Olyan szerencsés napra ébredtem, amikor a fickó aludt egy óránál többet, így kivitelezhető volt. 

Elkészült a kevésbé egzotikus almakompót és képződött egy nagy halom héj és almacsutka. Aki ismer, tudja, hogy ilyenkor falramászom a pazarlástól, valamit kezdenem kellett ezzel. Vettem egy nagy levegőt és megléptem azt, amit eddig nem mertem. Előkaptam az öt literes uborkásüveget és belehalmoztam a maradványokat. Mert ennyi a tudomány. Vegyél egy nagy üveget, tedd bele az almát és néhány kanál cukor társaságában öntsd fel vízzel. 

Súlyozd le fedd le egy befőttesgumival leszorított szalvétával hogy kapjon levegőt és néhány hétre tedd sötét helyre. Amikor arra jársz és oda téved a tekinteted, vedd kecses kezedbe és néhány mozdulattal rázd meg, hogy vándoroljanak a darabok benne. 

Mondhatnám, hogy napi 1x konzekvensen át kell rázni, de nem vagyok a szokások embere, ha kimarad néhány nap az is jó. Ha jó tanuló vagy, nyugodtan tartsd be. 

Ha elég sötétnek ítéled meg színét, akkor szűrd le az almákat és a fenn maradó levet sötét üvegekbe töltve várják a felhasználást. 

Már írhatnám a zárszót és sok szerencsét kívánhatnék hozzá, de inkább felvezetek néhány lehetőséget amire ezt az ingyen löttyöt felhasználhatod. Lehet csak nálam, de a net sorban löki fel azokat a cikkeket nekem évek óta, hogy : x+1 dolog amire jó az almaecet

Ha téged nem érdekel az ilyesmi, csak tovább hajtassz, de én az vagyok, aki el is olvassa, sőt ki is próbálja.

A sok próba után ezek a dolgok maradtak meg az életemben. Keresd ki magad a netes feketelyukban neked mi a szimpatikus és építsd be.        

Első sorban hajöblítéshez szoktam használni, hajmosás után mint egy áztató oldatot. Nagyon szerettem bolti korában is, de a sajáton érzem, hogy jobban szereti a hajam. Most extra szükség van az erősítésre, mert a kisfickó liánnak használja és bizony a visszaálló hormonháztartás is rendesen igénybe veszi. Amióta ezzel öblítem, rugalmasabbak a hajszálak, nem szárad úgy ki a vége, kihúzza a sampon hatását, mert tonizálja a fejbőrt, így az később fog zsírosodni. Előbbi ok miatt megszünteti a korpásodást, akinek van. Bárcsak ezt tudtam volna tizenéves koromban is, amikor véresre martam. 

Régebben használtam 1almaecet:2vizes oldatát arctoniknak, mikor még zsírosabb volt a bőröm, arra is csudijó, a pattanásokat összehúzza. 

Reggelente rakhatnék néhány kortyot az első pohár vízbe, mert frissítő, de csak akkor szoktam ezzel ízesíteni a vizet, amikor megkívánom.    

Egy kiürült ablaktisztítós flakont 1:1 arányban felöntöttem ecettel és vízzel, ezzel a keverékkel szoktam esténként letörölni a baba etetőszékét, az étkezőasztalt, a pultot stb. A család rosszul van a szagától, de én boldogan szipkázom, mert számomra ez annak az illata, hogy vége van a napnak és tudom, hogy holnap reggel tiszta felületek várnak ránk, vegyszerezés nélkül.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája