Süni-süti



Sziasztok!

Február legvégére esett a bölcsödés farsang, ahova a ház körül található maradvány anyagokból, csomagoló alkalmatosságokból csiga jelmez készült az drága kis csigánknak. A karácsonyra kapott csiga plüss állandó társa a bölcsiben, az alváshoz, a hintázáshoz, az utazáshoz, hogy kimosás okán sem tudom annyiszor kilopni a karjából, mint amennyiszer kellene.
Ma reggel, kicsit felpuffadt képpel szendvicset kenve eszembe jutott, hogy meddig jutottunk: most már jelmezt és sütit pakolok a kiscsajnak a bölcsödébe, 8 éve ilyenkor még készülődtem a tanítási napomra, az aznapra eső tablófotózásra, utána a szakács oktatásra, majd a nap fénypontjára, egy első randira azzal a sráccal, aki most már a férjem.
Azóta sok minden történt velünk, minket is bedarált a stressz, a fel-fel jövő különbségek, a visszatérő viták, megsértődések, vagdalkozások, összeborulások, mint akárkinél. Remélem, nálad minden csudijó, de biztos hallottál már olyan párokról, akik nem értettek egyet és tudsz velünk azonosulni. 
De ahogy ma a naptárra néztünk, mindkettőnknek eszünkbe jutott, hol kezdődött a mi történetünk.
Nem áldozva több idődet a romantika oltárán, belekezdenék ebbe az aranyos kis meglepetésbe, amit bárki el tud készíteni.
Ahol találtam: cookta.hu
Az alapja omlós tészta, a linzer tésztája. Egy a lényeg, hogy formázható legyen, nem szabad felmelegednie a kezedtől a hozzávalóknak. A félelmem akkor vált valósággá a handa-banda babona helyett, amikor a fent említett szakács iskolában a linzer tésztát nem tudtam kinyújtani és a tetejére már csak morzsolni lehetett. Finom lett, csak nyeh... nem ez volt a feladat.  
Éppen ebből az okból féltem eddig annyira az elkészítéstől. Nekem a borzalmas hideg teleket kivéve, nem tud lehűlni a kezem, ezért vagyok profi a kelt tészták kézi gyúrásában.

Most azt találtam ki, hogy a hozzávalókat a gyúrás előtt 20 percig hűtőben tárolom, így nyerek egy kis időt. Bevált, finomak lettek és nem morzsálódtak a sünik.
Néhány hozzávalóból megoldható és mutatós, főleg ilyen alkalmakra, a kislányom imádta, legközelebb dupla adagot készítek, mert sokszor kellett nemet mondanom, hogy maradjon másnapra is.
Talán egy (itthon) nehezen evő gyerek legnagyobb elismerése, ha lázba tudja hozni egy étel. Onnan éreztem, hogy siker, hogy a kis fellépőjét a hóna alá csapta és asszerint változtatott helyet, hogy hova tettem a kész süniket a pulton. Gyakran ránéz, hogy mit csinálok és szeret részt venni benne, persze, most még csak úgy, mint a sport szeletes ember a kilencvenes években: egy lépést előre, kettőt hátra így a sebesség. De nem baj, fő, hogy érdekli, majd az idő meghozza az ügyességet is.  
Nem volt közlékeny azzal kapcsolatban a többieknek hogy ízlett, de egy darabot sem hoztunk haza belőle.

Ez az adag 23 db kb. 5 cm.-es sünire elég.  
Hozzávalók:
30 dkg liszt
20 dkg vaj/margarin/kókuszolaj
60 g cukor
10 g vaníliás cukor
fél cirom sárga héja

1 tojássárga

Díszítés:
1 tábla bevonócsokoládé
kb. 5 dkg kókuszreszelék


Elkészítés: 
Amint mondottam, a lisztet, a cukrot, vaníliás cukrot, citromhéjat összeforgattam és rákockáztam a zsiradékot, beleütöttem a tojássárgát. Ezt ahogy tudtam kanállal összeforgattam és beraktam a hűtőbe, úgy 20 percre.
Kivettem, nekiugrottam és minél gyorsabban tésztává gyúrtam. Gombóccá formáztam a homogén masszát és zscskóval letakarva egy órára bent felejtettem a hűtőben.
Kivételkor diónyi gombócokat formáztam belőle, az egyik felüket meghengergettem és a vége csepp alak lett.
Kipapíroztam egy tepsit és oda fektettem a pucér süniket.
A gombócolás felénél bekapcsoltam a sütőt, 180 fokra, hogy előmelegedjen.
20 perc alatt arany barnára sütöttem légkeverésesen.
A kivételkor érdemes feláldozni egyet, hogy a közepe is átsült e, ha nem pár percre még mehet.
Ha kivettük, hagyjuk kihűlni.
A csokoládét gőz felett megolvasztottam és a süniket egy kiskanál segítségével megkentem. Olyan profi akartam lenni, hogy egy ecsetet is becsokiztam, nem tudom mit akartam olyan pontosra festeni... pajeszt?
Amíg még olvadt a csoki, mártsuk a kókuszreszelékbe, utána, a süni fitos orrát nyomjuk a csokoládéba és mehet száradni.
Eszembe jutott még színes szórócukor, tört dió, ha nincs otthon kókusz.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája