Gyors mindenes muffin (gm, lm)

Sziasztok!

Mindenes a funkciója, mindenmentes a beltartalma. Ezt a receptet már néhány hete tervezem feltenni, mert nagyon szeretjük, mert jó érzés olyan nassolni valót belenyomni a kicsi kezébe, vagy a férj elemózsiájába tenni, ami egészséges.
Nem mellékesen finom kávé mellé is.
Amikor egyszer csokisra csináltam, akkor szokott be Z. a bölcsődébe. Vele voltam még bent akkor. Nem akartam lejmolni az ottani ételekből, vittem neki 2-őt, hogy ha tízóraizik, azt egye. Mikor kimentem vele kajálni, egy másik kisfiú is aki aznap volt magában először, sírdogált, de szemet vetett a másikra. Odaadtam neki. Ketten eszegettek, még másik kettő odaült melléjük, hogy nekik is kell. Felezni kellett. Mindegyik bevágta. Csak az én gyerekem nem, elment játszani. Aki először kért tőlem már végzett a sajátjával, átült Z. helyére és az ő maradékát is megette.
Érdemes elkészíteni, mindenki érdekében.     
Jól tudom variálni az alapreceptet, attól függően, mi van otthon.  Került már bele lenmag kókuszliszt, kókuszreszelék de a lenti változatnál a leglevegősebb a tészta.
Ebben a fajtában nincs liszt, nincs cukor, nincs tejtermék.
Érdekességképpen kezdem az alaprecepttel, honnan jutottam el idáig:
12 db muffinhoz
250 g liszt, 150 g cukor, fél csésze tej, fél csésze olvasztott margarin, vaniliás cukor, 2 egész tojás, fél csomag sütőpor.
Amikor először elkészítettem, még nyáron mindent így csináltam, csakis a cukorból raktam 100 g-ot. Finom lett, mazsolával csokinyuszit beletördelve jól fogyott, csak bosszantott az a liszt.
Ahogy egyre többet csináltam meg újra, úgy cserélgettem ki a hozzávalókat a saját gondolatomra.
A zab egy olcsó, könnyen hozzáférhető, hálás anyag. A paleo tiltja, de összevetettem a vitamintartalmát, élettani hatásait, a használhatóságát stb és arra jutottam, hogy nálam bejöhet a kiskapun. Néhány helyen úgy emlegetik, hogy "kompromisszumos étel". Pfff, akkor most mi van, ehetem vagy nem? Épp ezek miatt az okok miatt eszem néha krumplit, és babot. Nincs Hálistennek autoimmun betegségem, nem kell olyan szigorúan étkeznem, amíg ezeknél az élelmiszereknél ugyanannyi a pro és a kontra.
Így áll össze a saját változatom:

200 g liszt (120 g zab, 30 g napraforgó, 50 g tökmag, lemérem és 2 fordulóban a kávédarálón liszt állagúra őrlöm, lehet nekem van nagyon jó gépem, fél perces meló. Ha van a Pennyben akcióban ECG KM110 típus vegyetek, nagyon ajánlom, imádom használni)
50 g méz
vanília kivonat (jó az aroma is, ha nincs)
kicsivel több mint fél csésze víz
fél csésze folyékonyra olvasztott kókuszolaj
2 tojás
sütőpor, fél csomag (6 g)

Ahogy említettem a lisztet előkészítem, beleszórom a sütőport, beleöntöm a zsiradékot, a mézet, vaníliát, elkeverem. A tojásokat beleütöm, ha akarod dúsíthatod diódarabokkal, csokoládéval, mazsolával, stb.
A keverés után látjuk, menyire száraz a tészta. A fél bögre víz mindenképp kell bele, ha nem homogén a massza, mint pl egy palacsintáé, akkor még keveset tegyünk mellé.   
Vegyük elő a muffinformáinkat.
Sokszor leírtam már, könyörögve kérlek, ne szennyezd a környezetet egyszer használatos papír formákkal, tudom, hogy szép a színe és a mintája, de ne járjunk térdig a szemétben. Egy kajás papírt nem tudnak úgy újrahasznosítani.
A másik, hogy süléskor nem túl egészséges ha a Pókember gúnyájához használt festék beleoldódik a kajába.
Válts szilikonra, nem ciciben: muffinformában.
Az enyém 2011 óta megvan és csodálatosan működik, igaz nem olyan vékony szilikon, profi sütési kellék. Érdemes beruházni egyre amiben van anyag és nem olvad meg ha túl magas fokozaton sütsz.
Oszd szét a masszát és a tetejére tehetsz még gyümölcsöt, magvakat stb. 12 db jön ki belőle.
Amikor adagolod a tésztát, a sütőt kapcsold be, hogy átmelegedjen.
160 fokon sütöm légkeveréses módon, kb. 25-30 percig.
Ha kiveszed és tűpróbával nem ad meggyőző eredményt, akkor told még vissza 5-8 percre. A lisztektől függ, mennyire kemény a massza.
.
 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája