Kevert süti diófélékkel


Sziasztok! 

Tudjátok, vannak étel téren kattanásaim. Például ha Z. játéksütit készít, tudja, hogy anyának csakis a pisztácia a kedvence. Jófej, csakis azt kapok tőle. 

Ez év elején ünnepelte tesóm kisfia a születésnapját, ott szolgáltak fel fehércsokis-pisztáciatortát. Szerintem életem legjobb sütiélményei közé került, az esküvői tortánkkal egy helyre. Nem volt kérdés. hogy magamnak is ezt szeretném. Rendelünk egy nagyot és a maradékot kávéval öblögetem hajnalban, az arany órámban. 

Mire eljött a születésnapom, az a cukrászda nem fogadott több megrendelést, beteltek, így nagyon szomorúan, de el kellett búcsúznom a tortától. De jön még kutyára kamion, leszek én még jó eséllyel 36 éves. 

Ez évben viszont egy diszkontlánc a focira hivatkozva leárazta a pisztáciát, így vettem én is, azzal a galád szándékkal, hogy magam sütöm meg a tortám. Rájöttem, hogy a lányom ugyanolyan rajongó mint én, együtt bontogatjuk és hangosan hümmögünk hozzá. Hálistennek,  a férjemnek "ha egy magot kóstoltál, az összeset kóstoltad" az elve, így nem érdekli.

A szülinapom elég kaotikusra sikeredett, de összejött a végére egy kis ünneplés, amire nem számítottam, de nagyon boldoggá tett.

Hozzávalók: 

1 bögre liszt

0,5 bögre cukor

1 bögre darált dióféle

1 bögre tej

1 csomag sütőpor

vaníliás cukor

0,5 bögre olaj

1 egész tojás

Krém: 

1 csomag vaníliás pudingpor 

3 evk cukornak megfelelő édesítő 

5 dkg vaj

3,5 dl tej

Díszítés: 5 dkg pisztácia, vagy dió gorombára vágva

Elkészítés: 

Ez egy kevert tészta, pontosan olyan bénáknak való mint én, akiknek kezében a piskóta nem akar magasodni, vagy csak nincs idejük cicózni vele. Megértelek titeket, erre találták fel a csodálatos kevert tésztát. 

Az a szép ebben, hogy teljesen mindegy a sorrend, ahogy a kezedbe akad a konyhaszekrényben a hozzávaló, úgy adagolhatod és nem kell gépet bekapcsolni hozzá, gyorsan összeáll.

Állítsuk össze a tésztát: A lisztet, a sütőport, cukrokat és a darált dióféléket keverjük össze. Felesbe kevertem a diót és a pisztáciát, előtte megpörkölheted, hogy finomabb legyen.

Belekeverjük a tejet, a tojást és az olajat. 

Egy 22 cm-es kapcsos sütőformát kipapírozunk az oldalát is kenjük le. 170 fokra melegítsük elő a sütőt, légkeverésesen. 35 percig süssük és a végén ellenőrizzük le tűpróbával. Hagyjuk kihűlni a formában. 

A krém: A pudingport keverjük ki a tejjel és cukorral. Főzzük meg a pudingot, hagyjuk langyosra hűlni, a vajat forgassuk bele és hűtsük ki teljesen a hűtőben.

Tálalás előtt kevés darált pisztáciával szórjuk meg, hogy a gyönyörű élénkzöld harsogjon a szelíd sárga krémen. 

 

     



Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája