Zabkeksz magokkal, csak hogy a kávészünetet megcsiklandozza.

 Sziasztok! 

Immáron eltelt a terhességem, megszületett a kisfiam. Most járok a kilencedik héten vele. Pardon, a 11. Így jut időm írni. 

Gyönyörködöm benne és már nem lepődöm meg azon, hogy a pelenkából egy kuki ugrik elő. Rendes fickó, alig várom, hogy egyre több mindent meg tudjon tenni, kacagjon, mosolyogjon, ha meglát. de nem akarom siettetni, ez az alszom-eszem időszak az anyuka regenerációját segíti. Már gügyög, engem kilóra megvett vele. Nincs ellenemre, hogy megint hallom a saját gondolataimat, főleg mióta megint jár a nagylányunk óvodába. 

A Gyűrűk ura végén kérdezte az egyik hobbit, szabadon emlékezve, hogy: "Hogyan veszed fel újra a régi életed fonalát? " - miután hazatértek a nagy Mordori kiruccanásból. 

Nekem is sokszor eszembe jut ez a gondolat. Fokozatosan térek vissza mindenhez, ami fontos számomra, amit elhanyagoltam 8 hetes járványügyi kényszerszünet és a terhesség vége matt. A ház, az életterünk megszenvedte ezt, de minden nap teszek egy kicsit azért, hogy jobb legyen. 

Az utolsó időszakra egy olyan alkotói kiüresedés volt jellemző, amit erőltettem, nyüstöltem, de nem sikerült rajta túlverekednem. Volt egy pályázat, aminél adott volt egy téma, ami a szívem csücske, megvolt az alapötlet is. De akárhogy akartam jót írni, a végeredmény csak egy erőlködés lett, ami mint másban is, nem elég a jóhoz. Elengedtem, mert a saját léhűtőségemből adódóan kifutottam az időből. Inkább azokban az arany órákban, ami az esti fektetés után következett kirakózással töltöttem és kibontottam mellé egy nullás sört, hogy legyen meg az illúzió.

De vissza a jelenbe. Hetek óta kekszet sütök. A többiek már ráuntak, de én még nem, mert minden benne van, amit kereshetek egy nasiban. Inkább Egészséges mint nem, tele van magokkal és ropogós. 

Néhány hete kísérleteztem ki egy alapreceptből és pont az ízlésem, Ropog, de nem száraz, napokig meg tudja ezt őrizni, légmentesen lezárt tartóban. Feltéve, ha az ember apukája nem jár rá titokban és visszarakja normálisan a tetőt. 

Alig van benne liszt, vagyis te állítod be az arányokat, nekem kb. 2 evk kell belőle, 50 g. Tele van olyan alapanyagokkal, amik a tejtermelést serkentik, de alanyi jogon magam miatt is szívesen eszem. Jól variálható és néhány perc alatt összeáll a tészta. Nagyon finom kávéhoz. 

Hozzávalók: 

300 g szárazanyag: ebben van egyéni ízlés és kamrapolc felszereltség
szerint: zabpehely, kókuszreszelék, liszt, magok. Úgy szoktam az arányokat, hogy kb. 100g legyen zabpehely, 50 g kókusz, 100 g vegyes mag (napraforgó, lenmag, dió, most mert ünneplek, pisztácia), 50 g liszt. 

60 g cukor

7g, fél csomag sütőpor

7 g vaníliás cukor

75 ml olivaolaj

2 egész tojás 

50 ml víz

Elkészítés: 

A száraz hozzávalókat kimérem, hozzáadom a cukrokat. Beleütöm a tojást és az olajat, illetve a vizet. Összedolgozom, néhány percig álljon, hogy a zab dagadjon. 

Bekapcsolom a sütőt 170 fokra. 

Lepapírozott tepsibe halmokat rakok. Kb. 6 cm-es halmokból lesz durván 20 darab süti. Ha lenyomkodod a tetejét, szárazabb lesz, de ha nem nyúlsz hozzá, akkor is terül. 

Mielőtt betolom a sütőbe, összesen kb. 2 teáskanál cukorral leszórom a tetejüket, hogy rápiruljon. Nagyon kevés kell belőle. 

15 percig sütöm légkeverésesen. Ha letelt, kapcsoljuk le a sütőt és zárt térben pihenjenek a kekszek még 10 percet. Utána szedjük rácsra őket és teljesen hűljenek ki. Utána már mehetnek a dobozba.

.       

 

  

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája