Ízlés válogatja minek öltözteted: (tényleg) Gyors alaptorta néhány hozzávalóval



Sziasztok!
találtam egy olyan tortareceptet, hogy ihaj! igazi jolly joker
annyira egyszerű megcsinálni, még én is nekiálltam.
A sógorom névnapja volt akkor, gondoltam, ha nem akarok Axe-ot vagy zoknit venni neki, valamit viszont annyira akartam adni. Tudjátok, nem  vagyok az a nagy társadalmilag könnyen mozgó ember, ellenben a hugom igen, ő emlékszik mindenki szülinapjára, gondol a névnapokra, évfordulókra stb. Z. mikor még csak magzat volt, már akkor kapott tőle gyereknapra ajándékot, vagy Emőke mikor hazahoztuk, kapott tőle üdvözlő csomagot. Emőke A KUTYA!
Agyrém, hogy tud mindenre olyan jó ajándékot választani... szóval fogalmazzunk úgy, hogy nem egyenlő az ajándékozó és ajándékozott szerep.
Ezért gondoltam, ha már nem jutok el vásárolni, akkor sütök N.-nak egy tortát névnapjára.
Eperszezon van, volt, minden édesbe beletettem néhány huncut darabot.
Így lett tejszínes epertorta. Csokoládéval, karamell krémmel, legalább ilyen finomnak gondolom.
Vagy pisztácia masszával, PISZTÁCIATORTA!!!

A torta megspórol egy olyan dolgot, ami a mi háztartásunkban nem fordulhat elő: a hosszas kevergetést a robotgéppel, ami a piskóta készítéséhez kell.
Képzeljétek ez egy olyan tészta, amihez nem kell külön keverni a tojás fehérjét és a sárgát.

Ezen a linken van az eredeti torta receptje, innen is hálásan köszönöm, hogy gazdagabbá tette a közt általa: http://gabicsek.blogspot.com/2019/05/expressz-tejszines-torta.html 
Kicsit átformáltam a receptet, a méretet, de az alapkoncepció ugyanaz.
22 cm-es formában készült, kevesebb tojás és liszt, kevesebb cukor felhasználásával.
Nézzük meg ezt a változatot:
4 tojás
100 g cukor
130 g liszt
fél csomag sütőpor

A tészta: A tojásokat egyszerűen beleütjük egy keverőtálba. a cukorral kikeverjük, amíg a szemcsék mér elolvadnak, elkezd kivilágosodni. A lisztben elegyengetjük a sütőport és bele szitáljuk a tojásba. Megkapjuk a masszánkat. Egy tortaformát kibéleltem sütőpapírral és abba öntöttem. Csak kerámia tálam volt abban a méretben, úgyhogy nem vagdostam a papírt, csak belehajtottam.
Sütő: 170 fokra előmelegítve, légkeverésées programon. Minden süteménynél használom a gőzölést. Ez annyiból áll, hogy egy régi tepsit tárolt a sütő aljában és forralsz kb. 2 dl vizet. Amikor betolod a forró sütőbe a tortát, elnézést még csak tésztát, azzal egyszerre öntöd a forró alsó tepsibe a vizet is és rázárod az ajtót.
Sütési idő kb. 30 perc. Le kell ellenőrizni, hajlamos a közepén, az alján még remegős maradni. Nekem is meglepetést okozott, mert már kivettem hűlni egy rácsra, amikor lehúztam a sütőpapírt, ott volt a nyers közepe. Rácsostól együtt visszatoltam fejjel lefelé, a nyers rész került így a tetejére. Kicsit nyomi lett egy kicsi részen, istenem, a finom krém majd elfedi.

Krém:
200 ml cukrászkrém (édesített volt)
200 ml zsíros tejföl
kevés vanília
cukor kóstolás után, igény szerint
eper vagy akármilyen idénygyümölcs
+most eperlekvár


A mamától örökölt kézi habverővel felkevertük a cukrászhabot, beletettem a vaníliát és végül a tejfölt. Nem kellett bele külön cukor.

Összeállítás:
A kihűlt tésztát megfeleztem, megfordítottam a tetejért, hogy ne legyen domború a teteje, de így is az lett (beletörődő legyintés). Le is vághattam volna, de a pazarlás nem az én műfajom. Az a szép szerintem, ha olyan lapos a felső rész mint egy leszállópálya. Az alsó felét megkentem vékonyan házi lekvárral. A fehér krémből is raktam rá. Arra kerültek az eperszeletek, arra még egy adag krém és arra jöhetett a tészta másik fele. Igény szerint lekenheted a tetejét lekvárral, szaftosabb lesz a tészta tőle, de nem érezni külön. Ráhalmoztam a krémet, az oldalát is megcsapkodtam vele, hogy mindenhol bevonja. Rá kellett jönnöm, hogy nincs egy megfelelő eszközöm a krém egyenletes felhordásához, úgy ahogy megtette egy régi plasztikkártya, de a fém spatula a legjobb.
Díszítettem a szélét eperszeletekkel, a tetejére halmoztam még belőle és mehetett a hűtőbe. Finom volt, örültek is neki. Z nagyon aranyos volt, mikor megérkeztek, azzal fogadta mindkettőt, hogy a hűtőben ott a torta, amit ketten készítettünk. Olyan büszke volt rá, hogy ő is segített. Meglepődés nem volt, de öröm az igen.   




Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája