Paleo kenyér

Sziasztok!
Évek óta először dögrováson vagyok talán 2012 körül voltam ennyire beteg, már tart vagy 4 napja. Úgy főzök és kóstolok, hogy csak forróságból tudom, hogy valamit megkóstoltam, de ízeket nem érzek. Próbálok pozitív maradni, legalább ha egészségesen eszem, azt is hazudhatom magamnak, hogy csoki, vagy tejszínhab, vagy nutella etc. ... egyre megy.    
Az ellenkezője is igaz, minek szegjem meg a szabályokat, ha nem élvezhetem a bűnöm gyümölcsét.   
A kiscsaj már kigyógyult szerencsére.
Ma műtik Emőkét, még agyban nem tudtam ráhangolódni, hogy elkezdjek aggódni, mert nagyon jó előérzetem van. Jól néz ki őnagysága, szépen eszik, felállás még nem ment a törött csípője miatt, de próbálkozik vele. Még arra van 2 hetünk, hogy amiatt aggódjunk.
Úgy alakult, hogy tegnap a kislányommal indultunk el reggeli után a szokásos bevásárló utamra, mint annak idején a bölcsődei idők előtt.
 Ahhoz képest megváltoztak az utóbbi hetekben a fogyasztói szokások nálunk, mert integettünk az uht tejnek ami karton számra ott várakozott a kamrában és a többiek tejelési igényét házi tejjel elégítem ki.
A rossz idő behozta a kimérős savanyú káposzta időszakát, amit a kicsi imád, persze, mert azt látta tőlem és az apjától, hogy mennyire jó dolog, naná hogy a gusztustan szaga nem riasztja el a megkóstolástól.
Egy dolgot nem akartam meglépni kimérős cuccokkal teli piaci szatyorral és egy huncut kisgyerekkel a novemberi esőben: bemenni egy hiperbe, a tömegbe vetni magam és venni néhány zsömlét a többieknek.
Itthon ráültem a netre és kerestem egy receptet ami azt a 2 reggelit kiválthatja, amíg megint egyedül leszek, hogy a nyugdíjas idősávban, alacsony népsűrűségnél vásároljak be.
Jelentem, találtam nagyon jó receptet amit elkészítés után lemeózott a pindurka, a kis kezével felfele kutatott a konyhapulton elhulló szóró magok és levágott csücsök után kutatva. Ebédelni mentünk, úgyhogy csak egy kis kóstoló járt. De szerette.
A férjem nem áll jól az ilyen megoldásokhoz, de úgy gondolom szeretne ő is ott lenni a következő teljes napfogyatkozáson 2081-ben, úgyhogy tenni kell érte. Nem méltatta a kenyeret, de nem is fikázta!
Tömős, elég belőle 2-3 kis szelet és jól vagy, ha mindenképp akarsz valami pékárút enni.
Amit a képen láttok szendvicsnek a felét tudtam megtízóraizni, mert úgy éreztem kidurranok. 4-5 órával később magam rávenni, hogy valamit uzsonnázni kellene. De ha a középkori módit akartam volna követni, akkor simán. Tudjátok, akkor délelőtt volt étkezés és a vacsora. Utána kusti másnap délelőttig.
Képzeljétek, kaptam ajándékba egy méhviasszal átitatott újrahasznosítható ruha szalvétát, olyan szépen mutatott benne ahogy kibontottam. A holland fehér-sötétkék kerámia örök kedvenc, egy ilyen mintás anyag pedig a legjobb választás nekem. 
Bocs, hogy nem adtam meg grammokban, de kéznél volt a kimérős, berovátolt csészém, majd legközelebb kigrammozom nektek.

Hozzávalók:
1/2 csésze kókuszliszt
1/3 csésze lenmag liszt
1/4 csésze tápióka liszt vagy őrölt szezámmag
2 tk sütőpor
1 púpos tk só
4 tojás
1/2 csésze olaj (oliva, kókusz stb)
1/3 csésze magtej, vagy esetemben víz
+ kevés méz mert amerikai recept volt, ott inkább szeretik az édesebb kenyeret. Raktam bele, nem éreztem az ízén, elhagyható.

Nem egy túl összetett recept, annyi mint egy kevert sütemény. Az eredeti recept kettéválasztotta a tojásokat és a fehérjéket külön habbá verte és úgy adta bele a plussz levegőt a masszába. Utólag már nem csodálkozom miért lett tömörebb az enyém mint a képen.  
Én ezt a lépést - mert nem olvastam el az elkészítést - kihagytam, de te ne legyél olyan szeleburdi, hogy megspórolod azt a pár percet. Sokkal jobban viseli el a család, ha magasságra is hasonló a bolti társához, nem csak egy lapos utánzat.
A hozzávalókat kiméred egy tálba és összekevered, tojásfehérjéket külön hozzáadod felverve. Bumm, mehet is a sütőbe.
Az eredeti recept 4x8 inches vekni formára írja a mennyiséget. Én egy kb. 25x8 cmes gyümölcskenyér formában készítettem, jobban szétterült. Tetejére morzsoltam magokat.
35 perc alatt készre sült 170 fokos sütőben. Tűpróbával ellenőrizendő.
     

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája