Didergő hidegre adható ideális válasz: Krumpli gánca, juhtúróval



Sziasztok!
Ma reggel kiderült, hogy délre főznöm kell, az apósom születésnapja van. Tudtam, hogy ma van neki, csak azt nem tudtam, hogy én főzök. Valami különlegességet akartam csinálni, ami mutatósabb a pörkölt mellé mint egy tál galuska.
Ekkor gondoltam a kapros juhtúrós sztrapacskára.
Végig szuggeráltam azt a képet a piac felé menet, hogy csodák csodájára a jó idő és a szombat ellenére legyenek kevesen és ne kelljen sorba állnom, hogy a végére érjek a tennivalómnak. Olyan hamar végeztem hogy visszafele menet elgondolkodtam, hogy bemegyek a kedvenc turimba is, végtére is időmilliomos vagyok!
Az időgazdálkodás jegyében, amíg Emőkét levittem a ház elé üldögélni (az igazi cél az lett volna, hogy próbáljon üríteni és felállni, a levegőzés összejött végülis) addig felraktam a krumplit főni a sztapacskához.
Hmmm már közel kásásra főtt, amikor elolvastam a receptet, amihez nyers krumplit használnak.
Akkorra már megvettem a házi tejfölt, juhtúrót, nem voltam hajlandó feladni a harcot.
Az elmepalotám sietett a segítségemre, elővarázsolt egy 10 éves főzőműsoros emléket, ahogy néztem, hogy Bódi Margó adagolja ki a gáncát. Nos, a név és az összetétel azért maradt meg, mert azt gondoltam, hogy ennél nehezebb és egészségtelenebb kaját még nem láttam.
Átfordítottam az infót: Ideális kemény fizikai munkához!
Ezzel az ebéddel a többiek úgy ásnak majd, mint a gépsor.
Gondoltam leírom, mert bár sok néven ismerik (dödölle, ganicza, gánca), nem ettem még eddig. A családom egy tagja sem.
Megint csak futólag néztem át a receptet, lehet nem az autentikus, mindenki nagyanyjától elnézést kérek, aki máshogy készíti. Én így jártam el.
Mi jól ettünk belőle, máskor is elkészítem, mert tömős és mutatós, magában is megállná a helyét.

Hozzávalók:  (4 személyre, köretként)
65 dkg héjában főtt krumpli (hámozva)
80 g liszt
1 tojás
1 kk só
50 g füstölt szalonna
100 g juhtúró
150 g tejföl
fél fej vöröshagyma
bors
opcionális: finom lehet ha kaprot is rakunk a tejfölbe

Elkészítés:
Amint említettem, a krumplit tegyük fel főni.
Folyékony szál: a szalonnát ici pici kockákra vágjuk fel, pirítsuk zsírjára. Szűrjük le a pörcöt és tegyük félre. Kockázzuk fel a hagymát apróra. Rakjuk bele a zsírba, pirítsuk át.
A krumplit szűrjük le, hámozzuk meg, törjük össze. Tegyünk bele sót, üssük bele a tojást és a lisztet. Kavarjuk át, hogy tömör, akár gombócolható masszát kapjunk.
A hagymát szedjük ki a zsírból, terítsük szét egy sütőtál aljában, ügyeljünk arra, hogy bevonjuk, nehogy leragadjon.
Kisebb, nagyobb gombócokat gyúrunk, vagy kanállal szaggatunk. Helyezzük rá a hagymára.
A maradék zsírba keverjük bele a tejfölt, a juhtúrót és ha akarjuk a kaprot. Dolgozzuk össze. Ezt öntsük a gombócok közé, van ami rámegy, van ami közé, mindenhogy jó.
Vegyük elő a szalonna pörcöt és szórjuk meg a tetejét.
Toljuk be 180 fokos sütőbe felül sütős módra 20 percre. Szépségesre megsül.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája