Házi Csokoládé a javából (GM, LM, Paleo)


Frissítés. 2019. márc. 12: a sokadik kocka után is azt gondolom, az emberiség jólétét és hétköznapi dolgok iránti lelkesedését szolgálom ezzel a recepttel. Ehetsz másféle csokit, de minek?

Sziasztok!
Találtam egy szuper receptet, amit azóta kb 4-5 alkalommal már megcsináltam, nagyon egymásra találtunk.
Az eredetit egy paleos honlapon találtam, nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű és szó szerint pár perc alatt megvan. A kitartást igénylő munka, hogy megvárjuk, amíg törhető állapotba kerüljön és megdermedjen.
Saját változatomban dúsítottam mindenféle olajos maggal, kókuszreszelékkel. 
Különleges szeretettel nyúlok a különböző magokhoz, nem csak most, egész életemben imádtam. Nekem a paleo a dúskálás a kedvenc alapanyagaimban, ha mogyorós nápolyit is csinálnának, tökéletes lenne.
Zárható dobozkában kis kockákra vágva... csodálatos nasi és nincs olyan része, ami káros lenne rám nézve, nem rohad ki a fogunk és nem nő a seggünk tőle.  Egy nagy klasszikussal tudom csak az örömöm kifejezni:

Hozzávalók:
50 gramm kakaó vagy karob por (azzal is kipróbáltam, nem volt olyan karakteres, de ízlések és pofonok)
50 gramm kókuszolaj
40 gramm méz
kis kanál vanilia esszencia
csipetnyi só
MAGOK, amennyit felvesz a keverék 2 ek/fajta (tökmagot, napraforgót, chia magot és kókuszt raktam bele)

A rejtjelezès a cìmben ha nem lenne egyèrtelmű: glutèn ès laktòz mentes.
Tudom a mèz nem mindenki szerint paleo de èpp nem èrdekelt, mert összevetve sokkal komplexebb tàpanyag mint vmi szirup.

Elkészítés:
A leghosszabb idő, kb 4 perc, amíg a magokat egy száraz serpenyőbe tesszük és elkezdjük pirítani, csak finoman. A nagytól a kicsiig haladunk, hogy ne égjenek meg. Először pl dió, tökmag, napraforgó stb. Sózzuk meg kicsit ez minden harapásnál érződni fog a csokiban, nagyon jó. Utoljára szórjuk bele a kókuszt, barnulásig piruljon. Zárjuk el a tűzhelyet.
Az a néhány perc elég, hogy elővegyük a többi alapanyagot. Mérjük ki az olajat, ha még szilárd állapotban van, olvadjon fel a forró magok között.
Most öntözzük meg  a vaníliával. Mérjük bele a mézet és a kakaót.
Keverjük el és khm, nagyjából ennyi. Egyből elkezd szilárdulni, dolgozzunk gyorsan!
Vegyünk elő egy szilikon formát, nekem egy klasszikus kevert tésztás kb. 21 cm átmérőjű van, abba belelapogatom és mehet a hűtőbe. Pont kitölti, nem kevés mennyiség lesz belőle. Ha csak üveg tálad van, béleld ki celofánnal, mert különben meg fog szívatni kegyetlenül és eheted kiskanállal.
Amint làtjuk, a kèpeken ez az eresztès gyümölcs kenyeres formàban kèszült , vastagabb lett ès ugyanolyan jò. Mondom amit talàlsz otthon az csudijò hogy beleöntsd.

Végül rászórtam még nagy szemű tengeri sót és tökmagot. Nekem az a magyar pisztácia. 
Egy óra múlva már ránézhetünk és letörhetjük az első csokit.

Tudjátok mit? Utána kóstoltam milkát, az enyémhez képest nem volt olyan kellemes, az a sok cukor elnyomott mindent.

A kedvenc könyvetekhez és a megérdemelt pohár borotokhoz ropogtassatok saját csokit!








 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája