Mit tehet egy fecske?

Lehetne, sőt illene fontosabb dolgokat napirendre tűzni a blogban, olyanokat, hogy kihalnak a méhek, vagy nőnek a szemétszigetek az óceánban és lassan a drága kis gyermekem generációja nagyon meg fog ránk haragudni, hogy miért nem vigyáztunk jobban arra a világra, hogy ők is élvezessék...
De az anyja holmi lényegtelen semmiségekről kotkodácsol.
Kérdezhetném magamtól, Hogy merészelem, hogy nem ordítom, hogy vegyetek észre magatokat emberek, nem számít hogy milyen az új iphone, miért nem írom ki transzparensre, hogy ne szemetelj?
Úgy hogy én csak egy darab ember vagyok, csak annyit tehetek az ügy érdekében amit én megteszek.
Olvastam a napokban egy nagyon találó megszólalást:
"Csak egy darab zacskót veszek el, csak egy szívószállal iszom az italom az étteremben...ez nem olyan sok!" - mondta 7.4 milliárd ember
Ennyit a fecskéről és a be nem következő nyárról.
Úgy éreztem, hogy valami módon össze kell szednem azokat a szokásokat amik lehet, hogy egy átlagos (a másik fél szerint csak igényes) embernek furák lesznek, de ezek a szokások az évek folyamán alakultak ki és így érezzük jól magunkat. Még bőven van hova fejlődni.
- Nem vásárolunk palackozott vizet, hanem víztisztítónk van. Később be akarunk ruházni egy rendszerbe szerelhetőbe is.
- A gyerekünknek nem vásárolok bébikaját. Persze, én sem vagyok jobb a deákné vásznánál, ahogy a mondás tartja: kipróbáltam, mert elég válogatós gyerek jutott, hátha az ízlik neki, gondoltam. De nem csináltunk belőle rendszert.   
- Minden lehetséges módon kerüljük a feldolgozott élelmiszereket, így ha elmegyek a piacra, ott veszem a húst, a tojást, a pékárút, a tejtermékeket és a zöldség gyümölcsöt. Viszem a dobozkát a tejtermékeknek és a tojásnak.
Ha különleges kívánság van valami konkrét termékre azokért megyek üzletbe, vagy amit nem tudok hazacipelni. De a hűtőnkben csak kérésre van gyümölcsjoghurt, vagy vajkrém, kóla stb.
- Úgy tervezem meg a fogásokat, hogy fele annyi hússal készüljön, vagy tökéletesen kihasználjam az adott adagot. Pl: egy kiló sertés combot vettem múlt pénteken. Fél kiló került aznap egy húslevesbe, egy kg zöldség társaságában, a másik feléből hétfőn készült rántott hús sütőben.
A napokban láttam egy kiírást, ami arról tájékoztatott, hogy ha valaki egy évig nem eszik marhahúst, közel 3400 fát ment meg. A takarmánytermelés miatt kiirtott erdők, legelővé átalakított részek stb.  Summa summarum, az gombócból is sok. Így ha húsevő vagy, kötelességed nem elpazarolni a húst, mert nem csak az állat adta a vacsorádért az életét!
- Csak idényzöldséget és gyümölcsöt veszek. Sajnos a picurka rá van esve a banánra, így neki veszek belőle.   
- Lehetőleg minden otthon lévő ételből készül valamilyen fogás, a maradékoknak szintén van gazdája. Ha megszárad a kenyér, aznap van meleg szendvics vagy fasírt stb.
- A zacskókérdés. Addig egy zacskó sem kerül a kukába, amíg el nem szakad vagy olyan szennyeződés nem érte, ami után nem szívesen raknék bele mondjuk egy fél kiflit a gyereknek.   
- Amit tudok kimérősben vettem, sajnos az Auchan nem látott ebben elég nyereség potenciált, így ezt a rendszert beszüntették, néhány édesség kivételével. Egy visszatérő vásárlót veszítenek hamarosan emiatt a döntés miatt.
- Ruházkodás: jómagam és a férjem is az Obamai, illetve Mark Zuckerberg féle ruházkodási morált folytatjuk, vagyis: minél egyszerűbb, annál több mindenhez lehet felvenni.  Nincs minta, díszítés és olyan egyedi szabás amely divatos az adott évben. Idejét nem tudom, hogy mikor vettem magamnak valamit teljes áron az üzletből akkor amikor ki volt téve.
Hogy mi köze van ennek a környezet védelemhez? Minél semlegesebb a ruhatárad annál jobban kombinálható. Ha nem jön el a "nincs egy rongyom amit felvehetnék" érzés, kevesebbet fogyasztasz, kevesebb energiát, munkaerőt, pénzt adsz az ipari körforgásnak.
- Evidencia, hogy nem folyatom a vizet, amikor nem fürdünk hanem zuhanyzunk, mosogatunk. Csak akkor folyatjuk a vizet zuhanyzás közben, amikor elkezdjük, lekapcsoljuk amíg mosakodunk és megint mikor lemossuk a tusfürdőt. A kicsi primadonnának van egy kis kádja amiben fürdik a nagyon belül, abba engedek neki. Évek óta külön mosok hajat a no-poo technikával, az néhány liter vízből megvan. Mivel nincs benne durva habzású dolog, nem kell annyit öblíteni sem.  
- Nem hagyom bekapcsolva a tévét, rádiót, villanyt stb. ha nem tartózkodom a helységben. Persze van olyan, hogy a helyzetből adódóan ezt nem tudom megtenni, de próbálom ezt minimalizálni.
- Amikor vártuk a picurt, majdnem mindent a rokonságból kaptunk. Szerencsénk volt, a utóbbi néhány évben megszületett unokatestvérekkel. Beruháztam és bizományiból vettünk egy babakocsit. Az is lett volna kölcsönbe, de ráestem, hogy nekem 3 kerekű kell. Annak is lett helye a rokonságban. A többi anyukának nem tetszik, akik látnak minket a játszótéren. Sajnálom, hogy emiatt ki vagyunk nézve a fogyasztói tobzódásból, melyik vitatigris üdítő a finomabb, de nem érzem, hogy reális lenne egy babakocsira MAXIMUM 30 ezer forintnál többet kiadni.
- Ha kapok valamilyen szép dobozt, papírt, masnit stb ajándék csomagolásként pazarlásnak érzem kidobni, így a férjem legnagyobb örömére tárolom és várják a tökéletes alkalmat, hogy megtalálják a rendeltetésüket újabb ajándékként vagy egy általam készített project részeként.
- Leszoktam arról, hogy házon kívül igyam a kávét, de ha megtörténik, a kapott cukrot behajítom a táskába és itthon várják egy kristály tálkában (amit mamámtól hoztam, mert ő virágtartónak használta, így leoldottam az ecettel a vízkövet és voilá) azt a cukorral kávézót, aki őket választja.
- Sajnos a szelektív szemétgyűjtés még nem megoldható max 10 %-osan, mert minden kisgyerekkel rendelkező háztartás ismeri azt az időszakot, amikor a porontyot fokozottan érdekli mi kerül a kukába, ha incselkedük a dologgal hogy több kukányi elkülönített szemetet tárolunk a konyhában sok sok érdekes színes, számára új dologgal... nos az nem egy jó kezdőmondat egy sztorihoz. A másik hogy pici hely van mindenre, így maximum egy fonott kosárral viszek ki, amikor már tényleg lesül a pofámról a bőr milyen friss alig használt termék  csomagoló fóliákat kéne a kukába hajítani.
- Mint említettem, van egy fonott bevásárló kosaram, szívem csücske, mindennapos használatban van. A csúnya babakocsi alá nem fér be, így vettem egy összecsukható, nagy teherbírású táskát a piaci cuccokhoz.     


   
   

     

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája