Nincs sampon, nincs sírás: avagy hogy jutottam el a no-poo módszerhez



Mindig szerettem volna az a lány lenni, akinek úgy bondorodik és omlik a haja, ahogy a Disney
királylányoknak, miután elolvastam egy viccet ezzel kapcsolatban: Kedves Walt Disney, köszönöm a irreális elvárásokat és igényeket a hajammal és a pasikkal kapcsolatban!
Hat igen, sajnos olyan csillagzat alatt születtem, hogy aki ismer, látja a lapuló, középen babahajas, vékonyszálú, tartás nélküli hajam, amit jobb híján csurinak, nem hódításnak tervezett a Jóisten. 
DE ahogy telnek az évek, legalabb egy kicsi eselyt és sérót akartam és hogy a maga szerény eszközeivel a legtöbbet nyújtsa a külvilágnak. Nem a külvilágnak, nekem, a közérzetemnek.  Amikor véletlenül belenézek egy tükörbe a nap folyamán ne fagyjak le, ezt gondolva: - Vajon mióta állsz ilyen alakzatban és hány ember látott?

Nem szorosan a témához köthető, csak egyszerűen szeretem ezt a képet. Egyetlen fotós vágyam volt az esküvőm reggelén, ez a beállítás.

Ahogy egy ételnél sokat dob a jó alapanyag, az ember haj sokkal jobb állású, nem korpásodik, fényesebb, rugalmasabb stb. ha egy valamit kiiktatsz. Ez pedig a sampon. 
Már hallom is a fújjolást, hogy ilyen igénytelenséget ne akarjak már bemagyarázni, pedig ahogy telnek a hetek úgy tapasztalom, hogy egy rossz szokás volt ez a vegyszer a fejbőrömnek, a hajvégeimnek. Akkor is ha rá van írva, hogy állatokon nem kísérleteztek, hogy parabén mentes ...BLABLa bla marketing. 
Amitől a tövek lelapulnak és zsirosodnak a végei olyanok mint a cirokseprű. Az ok annyi, hogy a vegyi anyagok mindent kimosnak a fejbőrödről ami a csodálatos frissen mosott haj érzetét adja kb 2 napig. Szerencsétlen skalpod egy tamadásként éli meg és úgynevezett zsírral próbálja pótolni és védeni a bundát, a kis ökoszisztémát. Ezért megmosod, hamarabb bezsírosodik, újra megmosod ismerős? 
A végén ott tartasz, hogy magabiztos legyél, minden reggel hajat mosol, beszárítod, zselézed, habozod. Mennyi energia? Mennyi idő és pénz ez? 

A reklámok ezt mondják: Mivel a sampon kiszáritotta es eltörte a hajad, még szerencse, hogy van rá egy spéci termékünk! Használj balzsamot és szérumot és hajpakolást a hajadra, hogy hidratáld! 
Lefordítva: Vonj be még egy, kettő, sok terméket a rutinodba és költsd a lét. 

Pedig csak a saját védőrendszered kell ébresztgetni. 
Nem vicc, másfél hónapja nem samponnal mosok hajat. Minden forgatós szemet megér, ahogy a családomat sokkolom vele, de kelletlenül azért megjegyzik: Pedig, nem látszik!
Nem azt kérem, hogy cafatokban lógjon a hajad, csak hogy tegyél egy próbát a no-poo val. 
No-poo: nem sampon, másik olvasat: így nem lesz egy kaka  a hajad. 
Ez nem sampon, ez egy laza koktél ami megszabadít a portól és egy hétig kibírja mosás nélkül. Az első 3-4 nap vígan kiengedve, a végefelé csurizva és száraz samponnal rásegítve. Vagy nem is kell egy hétnyi idő, elég heti kettő mosás, az is diadal. Gondolj bele mennyi mindent kiiktatsz és erőt ad az, hogy idővel a hajad visszaáll a természetes működési ciklusába. 
A recept: 1 evk szódabikarbóna és fél liter víz. Arányíts a samponos flakonodhoz. Ezt 5 hajmosáshoz használtam el. Nedves hajra adagolod, így mosod. Utána leöblíted vízzel. Összekeversz egy tálkában fél liter langyos vizet és 3 evk almaecetet. Átöblíted vele és már nem mosod ki.
Nem habzik, igazi puritán metódus. 

Hiányozott a hab, a sampon sűrűsége, ezért a 2. flakonba már beletörtem 3 szappandió héját, forró vizzel engedtem fel. Pár csepp illóolajat csak a luxus kedvéért. Így nekem már tökéletes!

Mindenki más. Ami nekem csudijó az másnak fabatkát sem ér mert gyűrű göndör és nagyon száraz a haja. Sokaknak be fog válni, a többi utálja majd és viszolyog tőle.  Másoknak hiányozni fog a polcról levehető kész érzés és visszaoldalog. Hiszem, hogy nem csak az én helyzetem ilyen és segíthettem néhány embernek. 
Legyél türelemmel, idő kell hogy átálljon a hajad, eleinte furcsa lesz, de ezen is át kell lendülni. A végeredmény pedig szemet gyönyörködtető, nagybetűsen EGÉSZSÉGES. 

Sok szerencsét!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája