Csokoládétorta azokra a napokra

A How I met your Mother sorozatnak sok aha élmény mellett azt az információt is köszönheti az emberiség, hogy: megismertették a férfiakkal, hogy a nők minden hónapban egy héten keresztül csokoládét kívánnak, kivéve a kanadai nőket, mert az ők csokoládéja a karamella.

Mivel nem vagyok kanadai én is sírok a csokoládéért akkor, amikor morgok és felváltva sírok és nevetek, valahogy minden olyan kilátástalannak tűnik és nem számít sem fogyókúra, sem magamnak tett ígértet, hogy mértékletesen eszem belőle. (Magamnak nem teszek olyan ígéretet amiről tudom, hogy nem tartom meg, ezt egy általános gondolkodásmódra tett utalásként kell értelmezni, fogyókúra esetében szintén)
Mindenképp csokoládé kell, minden csokis kekszet, száraz csokis gabonapelyhet beabrakoltam múlt csütörtök este. Másnap mentünk Szegedre, úgyhogy volt még egy apropó hogy valami kis sütit süssek.  az már egy másik téma, hogy időközben apukámnak adtam.
Fúúú annyira jó lett, pedig alig raktam bele valamit, kőleves tematikára elkészített sütemény. Apukám múltkor juttatott nekünk egy kis tört és pirított diót otthonról, találtam a hűtőben néhány bon bont, visszafogtam magam és inkább beleraktam...nagyon finom lett vele, az illatokat elég csak elképzelni.

Hozzávalók: (250 ml űrtartalmú bögrét használtam)

1 bögre liszt = 150g
1/2 bögre cukor =120g
csipet só
1 csomag vanília cukor
1/3 bögre  cicás kakaó = 50 g
1 kk szódabikarbóna
1 kis doboz joghurt = 2 dl
2 evk. baracklekvár
1 tojás
10 dkg nagy darabokra vágott dió
5 dkg darabolt csokoládé  

Elkészítés:
A lisztet és kakaót keverjük össze a szódabikarbónával és sóval, cukorral. Üssük bele a tojást és keverjük bele a joghurtot és a lekvárt. elsőnek úgy fog tűnni, hogy nem akar összeállni, de néhány perc múlva szép fényes tésztát kapunk.
Kenjünk ki egy kisebb tepsit vagy egy gyümölcstorta formát kevés vajjal és lisztezzük ki. Öntsük bele a tésztát és szórjunk a tetejére a darabolt csokoládét és diót.
Fél órát süssük közepes lángon.  

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Walipini: medencének indult, üvegház lett belőle

Kender: egy "magasröptűbb" építőanyag

BBQ csirke sütőben sütve

Walipini: tervezés

Komposzt kazán, az erjedés magasiskolája